dc.description.abstract |
Мета: визначення стану сформованості соціального здоров’я студентів спеціальної медичної групи; виявлення основних шляхів удосконалення навчальної програми з фізичного виховання для студентів спеціальної медичної групи.
Матеріали: Дані констатувального експерименту було зібрано за допомогою комплексу методів дослідження: закритий опитувальник потреби у досягненнях (за Ю. Орловим), опитувальник «ціннісні орієнтації» (М. Рокіча), опитувальник упевненості в собі (за Рейзас); опитувальник нервово-психічної напруги (за Т. Немчін).
Результати: розроблено та апробовано авторську методику
визначення рівнів сформованості соціального здоров’я студентів спеціальної медичної групи. З’ясовано, що більш ніж у третини студентів СМГ (35,2% юнаків та 38% дівчат) наявний низький та нижче середнього рівні сформованості соціального здоров’я. Встановлено, що відмінності (за рівнями сформованості соціального здоров’я) між юнаками та дівчатами (на користь студентів-юнаків) є не значущі. Наводиться авторське визначення поняття «соціальне здоров’я студентів спеціальної медичної групи», критерії та показники соціального здоров’я студентів СМГ.
Висновки: розроблена методика діагностики соціального здоров’я студентів СМГ дозволяє: відстежувати зміни у стані соціального здоров’я в динаміці; розробляти та корегувати індивідуальну оздоровчу програму студента(ки) (з урахуванням його зміни протягом навчального року, та всього періоду навчання у вищі); удосконалювати теоретичну, методичну та практичну складові процесу фізичного виховання в зазначеному контексті (з урахуванням психологічних особливостей дівчат і юнаків). Встановлено, що основною причиною недостатнього рівня сформованості соціального здоров’я значної частини студентів СМГ (35,2% юнаків та 38% дівчат) є: недостатність зорієнтованості теоретичної, методичної та практичної підготовки з фізичного виховання в даному напрямі. Результати дослідження свідчать про необхідність внесення корективів (змін) до навчальної програми з фізичного виховання (для студентів СМГ) зі спрямованістю на підвищення в них рівня: потреби у досягненнях; ціннісного ставлення до власного здоров’я; упевненості у власних можливостях; зниження рівня нервово- психічної напруги. Існує наявна потреба у корекції процесу організації фізичного виховання зі студентами СМГ, що передбачатимуть застосування інноваційних технологій, спрямованих на підвищенім рівня соціального здоров’я студентів СМГ. |
uk_UA |