Abstract:
Проблема виховання здорового покоління набуває на сьогоднішній день великого значення. Захворюваність серед дітей з кожним роком зростає. Багато в чому здоров’я здобувачів освіти нової української школи залежить від організації навчального процесу в школі та умов життя дітей. На жаль, багато дітей приходять до школи вже з відхиленнями в стані здоров’я. Тим більш актуальними стають заходи, що спрямовані на підвищення захисних сил дитячого організму, на зниження інтенсивності впливу стресових ситуацій. Для цього вчитель може використовувати у своїй роботі ведення «щоденників здоров’я».
«Щоденник здоров’я» сприяє фізичному, психічному, духовному та соціальному розвитку дитини. Ведення щоденника розвиває у дітей основи вдосконалення та поліпшення свого здоров’я. Робота зі «щоденником здоров’я» серед здобувачів середньої освіти дозволяє сформувати компетентності зі збереження свого здоров’я на основі отриманих знань, практичних навичок здорового способу життя.
На сторінках «Щоденника здоров’я» міститься матеріал, що прищеплює навички правильного режиму дня, раціонального харчування, негативного ставлення до шкідливих звичок, гігієнічні навички та багато іншого.
«Щоденник здоров’я» - один із засобів виховання мотивації до здорового способу життя. Зміст «Щоденника здоров’я» може бути використано для індивідуальної і колективної роботи в класі, так і самостійної роботи вдома. Крім того, робота зі «щоденником здоров’я» згуртовує батьків і дітей, дозволяє їм спільно аналізувати життєві ситуації, шукати оптимальні шляхи вирішення тих чи інших завдань.
Спільна робота сприяє кращому засвоєнню знань, умінь і застосування їх в повсякденному житті. В ігровій формі, на основі власних спостережень, дитина пізнає основні правила здорового способу життя. Робота з «Щоденником здоров’я» допомагає вчителю дослідити та оцінити стан здоров’я учнів класу; сформувати установку на здоровий спосіб життя у здобувачів освіти; зберегти і зміцнити здоров’я учнів через залучення до здорового способу життя та навчити учнів сприймати своє життя та здоров’я як найбільшу цінність.