dc.description.abstract |
У статті мова йде про актуальний напрям у сучасному мовознавстві, що пов’язаний з вивченням назв кольорів у національно- мовній картині світу, про наукові дослідження в царині лексики та семантики. Зазначено, що в художньому тексті назви кольорів відіграють важливу роль у створенні цілісного художнього образу, слугують невід'ємним елементом художнього відтворення письменником дійсності та часто є віддзеркаленням емоційного й психічного стану самого автора. Акцентовано увагу на тому, що семантична структура поетичного колорономена золотий доволі складна. Символічну одиницю золотий розглянуто як таку, що надає всій поетичній мікроструктурі загального позитивного емоційно-оцінного змісту; наголошено на наповненні компонента золотий психологічним смислом. Доведено, що в семантичному розгалуженні колорономена золотий спостерігаємо віддалення колірної ознаки від того предмета, якому її безпосередньо приписують. Відбувається ускладнене, опосередковане вираження ознаки через зв’язок із супровідними поняттями, що сприяє оновленню й розширенню традиційної символічної ознаки. |
uk_UA |