dc.description.abstract |
Період вступу та перші тижні навчання вимагають від студента значних якісних змін, не тільки старання та загальної підготовки, але й спеціальної фізичної витримки в процесі навчальних занять за спеціальністю. Тому, стаття присвячена вивченню актуальної проблеми адаптації першокурсників до нових навчально-виховних умов навчання та співіснування з іншими учасниками освітнього процесу у сфері фізичного виховання і спорту. Зроблено аналіз останніх наукових робіт та публікацій з теми дослідження. Розкрито поняття адоптації та її особливості, названі ознаки її багатофункціональності. Визначені теоретико-методичні основи пристосування студентів першого курсу до навчання у вузі. Виявлено, що недостатньо уваги приділяється дослідженням адаптації до навчання у вищих навчальних закладах де ведеться підготовка саме фахівців у сфері фізичного виховання і спорту. Доказано, що засоби фізичного виховання є одними з основних чинників навчально-виховного процесу.
Проаналізовані труднощі з якими стикаються першокурсники в нових умовах. У статті наведені фактори, що впливають на тривалість і ефективність адаптації, стимулюють або гальмують пристосування студентів першого курсу до процесу навчання в закладах вищої освіти. Розглянута роль вчителя фізичної культури, куратора академічної групи та колективу у процесі адаптації студентів першокурсників до занять та на формування сприятливого клімату в академічній групі. Наведені види, етапи (фази) та строки адаптивного процесу. Розглянуті результати анкетування на предмет впливу факторів, що спонукають першокурсників на участь у соціально-гуманітарній роботі університету.Розроблена модель адаптації студентів-першокурсників до навчання в науково- навчальному інституті фізичного виховання і спорту, що навчаються за напрямом «Фізична культура і спорт. Спорт», та «Середня освіта (фізична культура)». Ця наглядна модель відображає основні важливі структурні елементи адаптації студентів до навчання та має сприяти оптимізації роботи куратора академічної групи у закладах вищої освіти.
В цілому, стаття розкриває значимість та потрібність процесу пристосування молоді, що отримує освіту в вищих навчальних закладах.В кінці статті представлені висновки за результатами дослідження. Хоча дана тема не є новою, але постійна зміна сучасного суспільного середовища потребує розгляду нових умов адаптації студентів до навчально-виховного процесу. |
uk_UA |