Abstract:
Актуальність проблеми зумовлена соціально-політичними трансформаціями, що відбуваються у сучасному українському суспільстві, зміщенням ціннісних векторів у бік матеріальних, що негативно позна¬чається на рівні сформованості духовної культури нації. Особливо гостро проблема постає, коли мова йдеться про майбутніх вихователів, які у подальшому транслюють власну систему цінностей на дітей. Виходячи з цього, метою розвідки є визначення сутності категорії «ціннісно-смислові орієнтації майбутніх вихователів», її місця серед основних понять педагогічної аксіології. Провідними методами розвідки стали теоретичні, зо¬крема: аналіз довідкової, наукової літератури, синтез, класифікація, узагальнення. Доведено, що ціннісно- смислові орієнтації є завжди усвідомленими, інтеріоризованими цінностями; формуються у процесі діяль¬ності га мають для особистості смисловий контекст. Визначено, що ціннісно-смислові орієнтації майбутніх вихователів - це психологічне новоутворення особистості, стійка спрямованість на ті чи інші професійні цілі, що мають для студента смислове значення та на певні засоби досягнення таких цілей. Доведено, що ціннісно- смислові орієнтації можуть бути сформовані у процесі соціалізації в умовах закладу вищої освіти за умови створення спеціальної педагогічної системи.