dc.description.abstract |
Стаття присвячена проблемі формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти (ЗДО), що набуває актуальності у зв’язку із загальною переорієнтацією цінностей суспільства у бік матеріальних на противагу загальнокультурним, духовним. Це пояснюється низкою чинників, зокрема: нестабільною політичною та соціально-економічною ситуацією, збройним конфліктом на сході України та анексією АР Крим, що провокує ситуацію невизначеності серед більшості населення держави
Досліджено провідні чинники формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів ЗДО, які умовно поділяються на зовнішні та внутрішні. Спираючись на провідні дослідження в галузі окресленої проблеми, до зовнішніх факторів автор відносить: державу, суспільство та культуру, до якої належить особистість, соціально-економічні та політичні фактори, засоби масової інформації та мережу Інтернет, місце проживання, систему освіти та роди¬ну. Автор акцентує увагу саме на освітньому середовищі закладу вищої освіти, що володіє значним освітнім потенціалом для формування цінностей та смислів студентів.До внутрішніх факторів ми відносимо: ступінь інтелектуального розвитку особистості, емоціиний стан людини, особистісно-духовну зрілість, ступінь розвитку моральної свідомості людини, особистісну активність у різних видах діяльності тощо.
Автор доходить висновку про взаємозалежність зовнішніх та внутрішніх факторів формування ціннісно-смис¬лових орієнтацій майбутніх вихователів ЗДО, адже сім ’я є первинним агентом соціалізації особистості, від чого в значній мірі залежить рівень інтелектуального розвитку, сформованість моральної самосвідомості тощо. Своєю чергою, соціальне середовище вишу здатне видозмінити існуючу систему цінностей особистості, впливати не лише на інтелектуальну та емоційну сфери, а й визначати ступінь духовної зрілості майбутнього фахівця дошкільної галузі. |
uk_UA |