Abstract:
У статті описується одне з важливих та складних завдань історико-педагогічної науки – проведення періодизації розвитку досліджуваного явища. Актуальним і своєчасним є побудова методики проведення періодизації проблеми розвитку теорії управління вищими навчальними закладами в Україні останньої чверті ХХ – початку ХХІ століття. Метою статті є визначення сутності поняття «періодизація» та обґрунтування етапів проведення періодизації розвитку теорії управління вищими навчальними закладами в Україні останньої чверті ХХ – початку ХХІ століття. У результаті проведеного аналізу запропоновано нове розуміння сутності поняття «періодизація» та виокремлено етапи побудови періодизації розвитку теорії управління освітніми закладами. У статті періодизація розглядається як один із головних методів дослідницької роботи, автор спирається на такі методи дослідження: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення та систематизація отриманих фактів. Отже, установлена методика проведення періодизації створює більш сприятливі умови до визначення хронологічних меж досліджуваного явища та підвищує ефективність дослідження розвитку теорії управління ВНЗ в Україні означеного періоду.