Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

METHODS IN RESEARCH WORKS OF EDUCATION MANAGEMENT PROBLEMS

Show simple item record

dc.contributor.author Сыч, Т. В.
dc.contributor.author Sych, T. V.
dc.date.accessioned 2020-03-09T21:43:02Z
dc.date.available 2020-03-09T21:43:02Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/5045
dc.description Sych T.V. Methods in research works of education management problems / T.V. Sych // International academy journal "Web of scholar". – 2017. - No 3 (12), May,– Р. 51-52 uk_UA
dc.description.abstract В статье обозначена проблема использования методов в исследованиях проблем управления образования в соответствии с тенденциями развития науки. Обращается внимание на зависимость выбора системы методов исследования от особенности предметной области науки, специфики исследовательских задач. Раскрыты особенности изучения социальной проблематика в области гуманитарного знания, к которому относится теория управления образованием, взаимосвязи субъекта и объекта познания, влияние данных особенностей на выбор методов исследования проблем управления образованием. Описана наиболее часто используемая в диссертационных исследованиях классификация методов исследования по уровню проникновения в сущность изучаемых психолого-педагогических явлений. Приведены результаты анализа использования методов в диссертационных исследований в области управления образованием, защищённых за последние 15 лет в Украине. Выявлены основные недостатки применения методов исследования, влияющие на эффективность исследований. uk_UA
dc.description.sponsorship The article focuses on the problem of methods application in research of education management problems in accordance with tendencies of science development. Attention is drawn to choice dependence of research methods system on specificity of subject science branch and research tasks. Peculiarities of social range of problems in the branch of humanitarian studies to which theory of education management refers, interaction of cognition subject and object, and how these peculiarities affect the choice of research methods of education management problems are revealed. The most frequently classification of research methods in dissertations by the level of penetration into essence of psychological-pedagogical phenomena is described. The results analysis of methods used in dissertations research works in the sphere of education management defended for the last 15 years in Ukraine are given. The main drawbacks of using research methods influencing the research efficiency are revealed uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.subject методологія uk_UA
dc.subject методи дослідження uk_UA
dc.subject управління освітою uk_UA
dc.subject methodology uk_UA
dc.subject research methods uk_UA
dc.subject education management uk_UA
dc.subject management problems uk_UA
dc.title METHODS IN RESEARCH WORKS OF EDUCATION MANAGEMENT PROBLEMS uk_UA
dc.title.alternative МЕТОДЫ В ИССЛЕДОВАНИЯХ ПРОБЛЕМ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЕМ uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account