dc.contributor.author |
Сыч, Т. В. |
|
dc.contributor.author |
Sych, T. V. |
|
dc.date.accessioned |
2020-03-09T21:43:02Z |
|
dc.date.available |
2020-03-09T21:43:02Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/5045 |
|
dc.description |
Sych T.V. Methods in research works of education management problems / T.V. Sych // International academy journal "Web of scholar". – 2017. - No 3 (12), May,– Р. 51-52 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
В статье обозначена проблема использования методов в исследованиях проблем управления образования в соответствии с тенденциями развития науки. Обращается внимание на зависимость выбора системы методов исследования от особенности предметной области науки, специфики исследовательских задач. Раскрыты особенности изучения социальной проблематика в области гуманитарного знания, к которому относится теория управления образованием, взаимосвязи субъекта и объекта познания, влияние данных особенностей на выбор методов исследования проблем управления образованием. Описана наиболее часто используемая в диссертационных исследованиях классификация методов исследования по уровню проникновения в сущность изучаемых психолого-педагогических явлений. Приведены результаты анализа использования методов в диссертационных исследований в области управления образованием, защищённых за последние 15 лет в Украине. Выявлены основные недостатки применения методов исследования, влияющие на эффективность исследований. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article focuses on the problem of methods application in research of
education management problems in accordance with tendencies of science
development. Attention is drawn to choice dependence of research methods
system on specificity of subject science branch and research tasks.
Peculiarities of social range of problems in the branch of humanitarian
studies to which theory of education management refers, interaction of
cognition subject and object, and how these peculiarities affect the choice of
research methods of education management problems are revealed. The most
frequently classification of research methods in dissertations by the level of
penetration into essence of psychological-pedagogical phenomena is
described. The results analysis of methods used in dissertations research
works in the sphere of education management defended for the last 15 years
in Ukraine are given. The main drawbacks of using research methods
influencing the research efficiency are revealed |
uk_UA |
dc.language.iso |
en |
uk_UA |
dc.subject |
методологія |
uk_UA |
dc.subject |
методи дослідження |
uk_UA |
dc.subject |
управління освітою |
uk_UA |
dc.subject |
methodology |
uk_UA |
dc.subject |
research methods |
uk_UA |
dc.subject |
education management |
uk_UA |
dc.subject |
management problems |
uk_UA |
dc.title |
METHODS IN RESEARCH WORKS OF EDUCATION MANAGEMENT PROBLEMS |
uk_UA |
dc.title.alternative |
МЕТОДЫ В ИССЛЕДОВАНИЯХ ПРОБЛЕМ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЕМ |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |