dc.contributor.author |
Фомін, О.В. |
|
dc.contributor.author |
Осьмак, В.Є. |
|
dc.contributor.author |
Лебедев, В.С. |
|
dc.contributor.author |
Цимбалюк, А.В. |
|
dc.date.accessioned |
2020-02-06T09:15:28Z |
|
dc.date.available |
2020-02-06T09:15:28Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4853 |
|
dc.description |
Фомін О.В. Аналіз руйнівних напружень надресорної балки візка вантажного вагону типової конструкції (частина 2) / О.В. Фомін , В.Є. Осьмак , В.С. Лебедев , А.В. Цимбалюк // Вісник східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля : Фізичні науки.- 2019.- № 3 (251) C. 191-197 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті (частина 1 та частина 2) розглянуто питання щодо дослідження напруженого стану конструкцій дослідних зразків надресорної балки типової конструкції двовісного
візка вантажних вагонів під час випробувальних навантажень. Визначення можливості збереження несучої здатності під час дії руйнівного навантаження та
виконаний усереднений розрахунок напружень у симетричних точках однієї деталі, виконано перерахунок усереднених напружень від дослідних навантажень на напруження від розрахункових навантажень, визначені сумарні навантаження за розрахунковими режимами. Застосований метод дослідження теоретичного і експериментального характеру та статистичного аналізу. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article (PART 1 and PART 2) deals with the issue of studying the elastic state o f structures ofprototype sketches of a superstring beam o f a typical construction o f a two-axle trolley fo r freight wagons during test loads. Determination of
the possibility o f maintaining the load bearing capacity during the destructive load and an average calculation o f stresses at the symmetric points o f one part was performed; the recalculation of the average stresses from the experimental loads to
the stresses from the calculated loads was performed, the total loads were calculated according to the calculated modes. The applied method o f studying the theoretical and experimental nature and static analysis is applied. Based on the analysis of the results obtained during the typical tests of the overhead beam, we can draw the following conclusions: all investigated areas o f superstring beams at
static tests fo r the strength o f total stresses under I and III settlement regimes, do not exceed permissible; results of tests of a superstructure with a destructive load indicate its sufficient strength; the actual values o f the thickness of the elements obtained in the sections of the tested superstructure beams meet the requirements o f the approved drawing; the construction of the superstrong beams according to the strength characteristics meets the requirements of normative documentation and
can be recommended fo r further use. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Фізичні науки; |
|
dc.subject |
візок двовісний |
uk_UA |
dc.subject |
балка надресорна |
uk_UA |
dc.subject |
випробування статичні |
uk_UA |
dc.subject |
міцність |
uk_UA |
dc.subject |
випробувальні та руйнівні навантаження |
uk_UA |
dc.subject |
розрахункові режими |
uk_UA |
dc.subject |
напруження що допустимі |
uk_UA |
dc.subject |
перерізи |
uk_UA |
dc.subject |
розміри елементів конструкції |
uk_UA |
dc.title |
Аналіз руйнівних напружень надресорної балки візка вантажного вагону типової конструкції (частина 2) |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Analysis of related stresses of the nadrason steering wire of vehicle wagon of the type construction (part 2) |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |