Abstract:
У статті доведено, що ефективність підготовки майбутніх керівників закладів освіти до професійної діяльності залежить від формування в них розвитку вмінь розв’язувати проблеми, що виникають у ході моделювання стратегічного розвитку навчального закладу; засвоєння специфіки стратегічного управління закладу освіти. З’ясовано, що компетентність зі стратегічного управління керівників навчальних закладів є інтегративною якістю особистості майбутнього професіонала, яка формується в освітньому процесі та містить систему знань, умінь, навичок, інтересів, потреб, мотивів, цінностей, досвіду, соціальних норм і правил поведінки, необхідних для стратегічного управління закладом освіти, що виявляється в здатності
ініціювати стратегічні зміни, здійснювати стратегічний аналіз, розробляти
стратегії розвитку, стратегічні плани та стратегічні програми навчального
закладу та реалізовувати їх. Визначено критерії та показники формування
компетенції за стратегічного управління майбутніх фахівців: когнітивний,
мотиваційно-ціннісний, діяльнісно-поведінковий. Обґрунтовано педагогічні
умови формування компетенції зі стратегічного управління майбутніх керівників освітніх закладів в умовах магістратури, які передбачають: створення ефективного навчального середовища у процесі опанування знаннями, уміннями та навичками зі стратегічного управління; використання новітніх технологій навчання; орієнтація магістрантів на здійснення наукових досліджень у галузі стратегічного управління.