Abstract:
У статті здійснено аналіз та узагальнено досвід організації роботи зі студентами під час навчально-екзаменаційних сесій у системі заочної педагогічної освіти в Україні у 50-70-ті рр. ХХ ст. Автором дослідження визначено, що у вчителів-заочників педагогічних навчальних закладів було дві навчально-екзаменаційних сесії: зимова та літня; основними видами роботи під час сесій були лекції, практичні, лабораторні заняття, екзамени, заліки, науково-методичні конференції, організація яких потребувала спеціальної підготовки викладачів і знань методики їх проведення, зважаючи на специфіку заочного навчання; керівні органи системи освіти активно займалися питаннями організації сесій для вчителів-заочників; зміст навчально-екзаменаційних сесій зазнавав змін у зв’язку з політехнізацією та педагогізацією всієї системи педагогічної освіти. На основі вивчених матеріалів показано, що у визначені хронологічні межі були й суттєві недоліки (недосконалість лекційних курсів, недостатній контроль, відсутність чіткого планування роботи з заочниками на сесіях, неврахування специфіки заочного навчання тощо), незважаючи на які протягом 50-70-х рр. ХХ ст. система організації навчально-екзаменаційних сесій студентів-заочників постійно удосконалювалась і розширювалась.