dc.description.abstract |
У статті відображено частину результатів дослідницького проекту «Масова свідомість в зоні воєнного конфлікту на Донбасі» та здійснено спробу виділити моделі використання джерел інформації населенням вільної частини Луганської області. Встановлено, що основними джерелами нової інформації є ТБ, Інтернет та найближче соціальне оточення (друзі, знайомі, родичі, колеги). Подібна ж ситуація
спостерігається щодо джерел важливої інформації. Останні дві групи мають мережевий характер і часто
розповсюджують інформацію неофіційного характеру. Встановлено статистично значиму різницю у використанні різних джерел інформації в залежності від статі, типу населеного пункту проживання, віку та
рівня освіти. Також було здійснено факторний аналіз використання джерел нової інформації, у ході якого
виділено чотири фактори: 1 – Інтернет, інформація отримана під час перебування у навчальних закладах,
інформація від друзів та знайомих, родичів; 2 – традиційні ЗМІ (газети, радіо, телебачення); 3 – від колег
по роботі та керівників; 4 – з оголошень, від випадкових людей, з журналів. Також проведено факторний
аналіз джерел важливої інформації.
Встановлено, чого стосувалася нова інформація неприватного характеру, сприйнята респондентами
протягом дня: на першому місці – «політичне життя в Україні», на другому – «ціни та тарифи», на третьому – «війна на Донбасі». Останнє свідчить про узвичаєння війни та зниження уваги до неї. Виявлено
різницю в отриманні визначеної інформації в залежності від статі та віку.
Встановлено основні види практик під час використання Інтернету та перегляду телебачення. Наведено рейтинг телеканалів, які дивляться на півночі Луганської області – переважають загальноукраїнські
канали. Виявлено, що і до українських, і до російських ЗМІ рівень недовіри значно переважає рівень довіри, але рівень довіри до вітчизняних ЗМІ все-таки вищий.
У використанні джерел інформації спостерігається стійке зростання ролі мережевих джерел інформації (електронні соціальні мережі, мережі спілкування з рідними, знайомими, друзями, колегами). |
uk_UA |