Abstract:
Статтю присвячено дослідженню проблеми наукової ідентифікації музичної педагогіки. У роботі розкрито наукову сутність, визначено об’єкт, предмет та структурні компоненти музичної педагогіки. Із урахуванням вітчизняного й зарубіжного музично-педагогічного досвіду розроблено модель структури та взаємозв’язків музичної педагогіки, а також здійснено авторську інтерпретацію її базових категорій. Розглянуто завдання музичної педагогіки в різних перспективах: соціальній, емпірично-аналітичній, науково-герменевтичній, історико-культурологічній, методологічній, технологічній, нормативно-прикладній, прогностичній. Структурні елементи музичної педагогіки як наукової системи диференційовано за предметними, віковими та інституціональними ознаками. Виявлено взаємозв’язки музичної педагогіки з іншими науковими галузями. Констатовано, що існує необхідність позиціонування музичної педагогіки як відносно автономної наукової галузі, що має органічні взаємозв’язки з іншими спорідненими науками, побудовані не на основі ієрархічної структури, а на принципі рівноправності й рівноцінності наук у загальній науковій системі.
Description:
Сташевська І. О. Сутність, структура і взаємозв’язки музичної педагогіки як наукової системи та музично-освітньої практики / І. О. Сташевська // Освіта та педагогі чна наука. – 2016. – № 1 (164). – С. 13-23.