Abstract:
У статті досліджуються передумови, що створили теоретичне та практичне підґрунтя для впровадження фашистської музично-виховної ідеології. Розкривається сутність музично-освітньої політики націонал-соціалістичного уряду. Аналізуються цілі, зміст та організаційні форми музичного навчання й виховання у період Третього Рейху. Доведено, що політична катастрофа 1933-1945 років спричинила великий збиток розвитку освіти і науки Німеччини, призупинила розвиток музичної педагогіки у гуманістичному напрямі. Музичне виховання у часи Третього Рейху як елемент націонал-соціалістичного виховання стало виключно засобом емоційно-психологічного впливу і політичної агітації, сприяло не музичній соціалізації, а індоктринації підростаючого покоління і всього німецького народу. Результат функціонального використання музики у часи фашистської диктатури став жахливим прикладом антигуманного й руйнівного музичного впливу на людину і суспільство. Констатовано, що музика може бути не тільки благом, вираженням гуманістичних запитів, але й інструментом маніпуляції, політичного впливу й загрозою для людини й суспільства.
Description:
Сташевська І. О. Музичне навчання і виховання в контексті ідеології Третього рейху: негативні наслідки використання музики для антигуманного і руйнівного впливу на людину та суспільство / І. О. Сташевська // Музичне мистецтво ХХІ століття: історія, теорія, практика : Зб.наук.праць Інституту музичного мистецтва ДДПУ ім. Івана Франка. – Дрогобич, 2016. – С. 141 ‒ 149.