dc.description.abstract |
У статті теоретично обґрунтувано лінгвометодичні принципи аналізу категорії комунікативності навчального тексту, з’ясовано суть аналізу категорії комунікативності, схарактеризовано основні ознаки тексту, що лежать в основі аналізу категорії комунікативності, визначено принципи аналізу комунікативності тексту. Зазначено, що категорія комунікативності тексту – це здатність тексту поєднувати адресанта й адресата, вона може бути виявлена за допомогою мовних засобів, що передають комунікативну інтенцію мовця, спрямовану на адекватне сприймання інформації. Аналіз категорії комунікативності навчального тексту спрямований на виявлення комунікативних ознак мовних одиниць та передбачає дотримання певних принципів, зумовлених невід’ємними текстовими ознаками.
Проаналізовано принципи аналізу комунікативності тексту, зокрема
засвоєння мовленєвознавчих понять; урахування комунікативних інтенцій та
мети висловлювання; процесуальності тексту; єдності експліцитних та
імпліцитних засобі; паралінгвістичний принцип; принцип урахування комунікативних регістрів мовлення; принцип тема-рематичної єдності; принцип урахування комунікативно-риторичних якостей мовлення. Усі принципи аналізу комунікативності тексту взаємопов’язані і взаємозумовлені, їх дотримання уможливлює виявлення в текстах ознак комунікативності, які забезпечують ефективність навчальної комунікації – реалізування мети уроку, розв’язання конкретних завдань спілкування й комунікації на уроках української мови. |
uk_UA |