Abstract:
У статті представлено лінгводидактичний погляд на прецедентний текст як засіб національно-патріотичного виховання учнів на уроках української мови. Автор доводить, що прецедентний текст у навчальному процесі спрямований на реалізацію навчальних, розвивальних і виховних завдань, оскільки сприяє засвоєнню школярами національних культурних і духовних цінностей. Унаслідок аналізу лінгвістичної й методичної літератури автор уточнює лінгвометодичне поняття «прецедентний текст» у структурі поняття «прецедентний феномен»,
виявляє семантичні й функційні якості та виховний потенціал прецедентного тексту як засобу навчання української мови. Застосування прецедентних текстів на уроках української мови вимагає систематичної й цілеспрямованої роботи над їх аналізом і залученням школярів до використання в своєму мовленні прецедентних висловлювань, що загалом дійсно сприяє національно зумовленому розвиткові особистості й національно-патріотичному вихованню учнів.