Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Studying the features of mentally retarded adolescents’ nonverbal behaviour

Show simple item record

dc.contributor.author Sieromakha, N.
dc.contributor.author Сєромаха, Н. Є.
dc.date.accessioned 2018-11-13T19:40:03Z
dc.date.available 2018-11-13T19:40:03Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.other UDC 159.922.762
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3070
dc.description Sieromakha N. Studying the features of mentally retarded adolescents’ nonverbal behaviour / N. Sieromakha // Наука і освіта (Психологія) : наук.-практич. журнал Південноукраїнського національного університету імені К.Д.Ушинського. - 2017. - № 3/CLVI – С.32-37 uk_UA
dc.description.abstract The paper is focused on the psychological essence of the concept “nonverbal behaviour”; its components have been specified, namely: understanding of other people’s nonverbal behaviour, the ability to correlate nonverbal characteristics corresponding to a certain emotional state; the level of verbal communication development, social experience in the process of assessing other people’s behaviour according to the standards determined by moral criteria. The programme and the main findings of experimental research of the peculiarities of nonverbal behaviour in mentally retarded adolescents are represented. Статтю присвячена вивченню деяких аспектів невербальної поведінки розумово відсталих підлітків. Останні відчувають труднощі у міжособистісному спілкуванні, оскільки нечітко розуміють почуття оточуючих людей. Це пов’язується з недостатнім володінням навичками розуміння невербальної поведінки та організації власної невербальної комунікації, які у підлітків зазначеної категорії формуються з великим запізненням. Дослідження різних аспектів поведінки, зокрема особливостей невербальної поведінки розумово відсталих дітей і підлітків, є актуальним, оскільки сприятиме поліпшенню їхньої соціальної адаптації, пошуку шляхів корекції соціально-перцептивних процесів і поведінки в реальних ситуаціях взаємодії. В експерименті взяли участь 52 підлітка віком від 12 до 16 років із розумовою відсталістю. Було застосовано такі методики: методика діагностики рівня розвитку здатності до інтерпретації невербальної поведінки у міжособистісному спілкуванні; методика «Оціни поведінку», спрямована на виявлення соціальних переживань в процесі оцінки досліджуваними поведінки інших людей по заданих моральними критеріями нормах; методика «Складання невербального портрета», яка дозволяє виявити вміння співвідносити окремі невербальні ознаки між собою, створювати в комплексі динамічні особливості образу, що відповідає певному емоційному станові; методика експертної оцінки невербальної комунікації, яка визначає рівень розвитку невербальної комунікації учнів (респондентами виступають корекційні педагоги). Практичне дослідження особливостей невербальної поведінки розумово відсталих підлітків показало, що рівень адекватності розуміння невербальної поведінки досліджуваними нижче середнього. У більшості підлітків цієї категорії переважає низький (58% досліджуваних) і середній (36%) рівень сформованості образів-еталонів невербальної поведінки. Виявлено, що у 67% розумово відсталих підлітків переважає низький рівень вміння співвіднесення окремих невербальних ознак, що відповідають певному емоційному станові, між собою. Отже, у підлітків із розумовою відсталістю існують труднощі в розумінні невербальної поведінки інших людей, а також в організації власної невербальної комунікації, проте ця категорія підлітків має реальну можливість оволодіння вміннями інтерпретації поведінки інших та користування невербальними засобами спілкування. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.subject підлітки uk_UA
dc.subject люди з обмеженими можливостями uk_UA
dc.subject поведінка uk_UA
dc.subject розумова відсталість uk_UA
dc.title Studying the features of mentally retarded adolescents’ nonverbal behaviour uk_UA
dc.title.alternative Дослідження особливостей невербальної поведінки розумово відсталих підлітків uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account