Abstract:
У статті розкрито передумови й особливості прагматизації змісту, форм і методів професійної підготовки педагогічних і науковопедагогічних працівників в умовах сучасної університетської освіти. Схарактеризовано чинники, що впливають на прагматизацію університетської освіти. Представлено сучасні підходи до визначення ризиків прагматизації професійної підготовки фахівців сфери освіти. Розкрито можливі ризики трансформації цілепокладання, послаблення гуманітарної підготовки майбутніх учителів, перетворення аспірантури в один з рівнів системи вищої освіти, протиріччя ідеології освітніх послуг, коммодифікації та консьюмеризації в системі вищої освіти. Схарактеризовано основні напрями попередження ризиків прагматизації професійної підготовки педагогічних і науковопедагогічних працівників у процесі університетської освіти.