Abstract:
У статті розкрито особливості концептуалізації як процесу розвитку уявлень про реальність, що пізнається, поглиблення й розширення змісту та обсягу понять у процесі наукового пошуку. Схарактеризовано принципи, рівні і основні процедури концептуалізації в контексті комплексного аналізу категоріальнотермінологічних і функціональних аспектів предмету дослідження. Обґрунтовано значущість контекстуальності як найважливішої умови концептуалізації в науковому дослідженні. На основі сучасних підходів до здійснення концептуалізації, сутнісних характеристик понять „методологія", „професійна підготовка", „методологізація" розкрито онтологічні та операціональні характеристики поняття „методологізація професійної підготовки педагогічних і науково-педагогічних працівників", теоретичні засади дослідження методологізації як результату, процесу та принципу професійної підготовки. З урахуванням когнітивного і контекстно-зорієнтованого підходів до концептуалізації представлено такі компоненти досліджуваного феномену, як методологізація змісту, методологізація технологій професійної підготовки педагогічних і науково-педагогічних працівників.