Abstract:
У статті розкрито вплив гендерних особливостей учнів основної школи на процес виховання у них фізичних якостей під час занять фізичною культурою та спортом. Проаналізовано особливості фізичного та психічного розвитку хлопців та дівчат підліткового віку. Розкрито індивідуальні особливості їх розвитку. Проаналізовано особливості виховання фізичних якостей у хлопців та дівчат: сили, швидкості,
витривалості, спритності, гнучкості. Доведено, що в підлітковому віці у дівчат і в хлопців необхідно розвивати всі фізичні якості відповідно до природного процесу їхнього розвитку. Виховний акцент зроблено на фізичних якостях, які відіграють важливу результативну роль у процесі засвоєння обраного виду спорту. Розглянуто взаємозв’язок гендерних особливостей та мотивації учнів до занять фізичною культурою та спортом. Відзначено причини позитивної мотивації та причини
незацікавленості хлопців та дівчат фізичною культурою. Розкрито сутність впливу на їх рухову активність фактору розподілу видів спорту на «чоловічі», «жіночі» та «спільні». Урахування гендерних особливостей у процесі виховання фізичних якостей учнів основної школи забезпечить можливості рівного права хлопців та дівчат займатися видами спорту за уподобаннями, що стимулює подальше вдосконалення наявних фізичних якостей та впливає на загальні показники здоров’я.
Description:
Урахування гендерных особливостей у процесі виховання фізичних якостей учнів основної школи / Ливацький О. В. // Гуманізація навчально-виховного процесу : збірник наукових праць / [За заг. ред. проф. В.І. Сипченка]. – Вип. LXXIІI. – Слов’янськ : ДДПУ, 2015. – С. 209-227.