Abstract:
Стаття присвячена визначенню дидактичних принципів проведення віртуальних лабораторних робіт під час вивчення дисципліни "Опір матеріалів" інженерами-механіками, як головного фактору при створені умов для ефективності навчання. При цьому, основну увагу приділено специфічним принципам проектування та організації віртуальних лабораторних робіт і встановленню взаємозв’язків з загальнодидактичними принципами навчання. Проведене дослідження дозволило виявити специфічні принципи проектування та організації віртуальних лабораторних робіт, реалізація яких забезпечить створення умов для ефективного навчання. Серед таких виділено принципи: інтерактивності, реальності результатів, виразності, адаптивності, комфортності, багатоваріантності, циклічності, методичної забезпеченості. Крім цього, встановлено взаємозв’язки специфічних принципів проектування та організації віртуальних лабораторних робіт із загальнодидактичними принципами: свідомості, активності, науковості, систематичності, системності, послідовності, наочності, доступності, оптимізації, зв’язку теорії з практикою, міцності отриманих знань та навичок.