Abstract:
У статті аналізується зв'язок ціннісних орієнтацій з відповідними дозвільними практиками школярів старших класів міста Луганська на підставі дослідження, проведеного кафедрою філософії та соціології Луганського національного університету імені Тараса Шевченка в рамках дослідницького проекту «Повсякденне життя луганського школяра – 2013». Актуальність дослідження пов'язана з тією обставиною, що для молоді дозвілля є однією з найважливіших сфер життя. Тому необхідно вивчати дозвільні практики школярів та молоді, а також їхні ціннісні орієнтації, адже вільний час є одним з важливих засобів формування особистості молодих людей. Тема ціннісних орієнтацій індивідів, а особливо підлітків, дуже важлива для вивчення, адже вони – майбутнє суспільства. Від того, якими цінностями вони керуються в житті, і як воліють проводити свій вільний час, залежить, яке майбутнє чекає нашу країну. Подані результати дослідження, які говорять про те, що значущі статистичні зв'язки ціннісних орієнтацій з окремими видами діяльності було зафіксовано в одиничних випадках, тільки орієнтація на здобуття нових знань істотно впливає на формування структури вільного від занять часу школярів. Здебільшого дозвілля структуроване не ціннісною спрямованістю, а іншими чинниками. Зроблено висновок про те, що в дозвіллі школярів домінує «несерйозне», «випадкове», «звичайне» дозвілля, яке не потребує докладання зусиль і, відповідно, не пропонує широкого спектру можливостей для самореалізації.