dc.contributor.author |
Шехавцова, С. О. |
|
dc.date.accessioned |
2017-04-27T14:53:13Z |
|
dc.date.available |
2017-04-27T14:53:13Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.other |
УДК 378.147:159.923.2 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1746 |
|
dc.description |
Шехавцова С. О. Теоретичні і методичні засади формування суб’єктності майбутніх учителів у процесі фахової підготовки: автореф. дис. на здобуття наук.ступ. док. пед. наук : 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти / С. О. Шехавцова ; ДЗ „Луганський національний університет імені Тараса Шевченка”. – Старобільськ, 2017. - 47 с. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У дисертаційній роботі розкрито стан розробленості проблеми формування суб’єктності майбутніх учителів та визначено категорійно-поняттєвий апарат дослідження, обґрунтовано теоретико-методологічні засади та концептуальні положення формування суб’єктності майбутніх учителів у процесі фахової підготовки. Здійснено логіко-семантичний і психолого-педагогічний аналіз поняття „суб’єктність майбутнього вчителя”, схарак-теризовано особливості фахової підготовки у вимірах можливостей фор-мування суб’єктності майбутніх учителів в університеті. Визначено сутність та структуру суб’єктності майбутніх учителів, особистісні детермінанти (суб’єктна активність, суб’єктний потенціал, суб’єктна позиція, суб’єктний досвід), критерії та рівні сформованості суб’єктності майбутніх учителів.
Розроблено та обґрунтовано систему формування суб’єктності майбутніх учителів у процесі фахової підготовки, відповідні педагогічні умови, що ґрунтуються на суб’єкт-суб’єктній педагогічній взаємодії, принципах самоосвіти та самовиховання. Експериментально перевірено й доведено ефективність розробленої системи, орієнтованої на забезпечення суб’єкт-суб’єктної взаємодії в процесі фахової підготовки майбутніх учителів, поетапне формування суб’єктності майбутніх учителів, застосування сучасних освітніх технологій (інтерактивні, проектні, ігрові тощо технології; тренінги особистісних змін та ін.). Розроблено науково-методичне забезпечення формування суб’єктності майбутніх учителів у процесі фахової підготовки. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The state of the problem of subjectness development of future teachers is revealed in the thesis as well as categorical and conceptual apparatus of the research is defined; theoretical and methodological background and conceptual provisions of subjectness development of future teachers in the course of professional training are also substantiated in the thesis. Logical and semantic, psychological and pedagogical analyses of the concept of „subjectness of future teacher” are fulfilled; the features of professional training within the possibilities of subjectness development of future teachers at the university are characterized. The essence and structure of future teachers subjectness, personal determinants (subjective activity, subjective potential, subjective attitude, subjective experience), criteria and levels of subjectness of future teachers are defined.
The system of subjectness development of future teachers in the course of professional training, appropriate pedagogical conditions on the background of subject-subject pedagogical interaction, and self-education and self-development principles are developed and substantiated in the research. The efficiency of the system focused on providing subject-subject interaction in the process of professional training of future teachers, the gradual development of subjectness of future teachers, application of modern educational technologies (interactive, designing, role-playing technologies, trainings of personality changes etc.) are experimentally tested and proven. The scientific and methodological support of subjectness development of future teachers in the course of professional training is developed. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.subject |
майбутні учителі |
uk_UA |
dc.subject |
самоосвіта |
uk_UA |
dc.subject |
педагогічна взаємодіям |
uk_UA |
dc.subject |
професійна підготовка |
uk_UA |
dc.title |
Теоретичні і методичні засади формування суб’єктності майбутніх учителів у процесі фахової підготовки |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук |
uk_UA |
dc.type |
Thesis |
uk_UA |