Abstract:
У статті розглянуто психологічні чинники, що впливають на розвиток сексуальної культури здобувачів вищої освіти, та окреслено перспективи вдосконалення сексуальної освіти в закладах вищої освіти. Мета
статті – визначення психолого-педагогічних особливостей розвитку сексуальної культури здобувачів вищої освіти. Використано методи теоретичного аналізу (аналіз, синтез, узагальнення, класифікація, моделювання). У ході
наукової розвідки підкреслено значущість особистості викладача освітнього компонента, спрямованого на розвиток сексуальної культури, який має не лише володіти високим рівнем професійної компетентності в галузях
сексології, психології статі, гендерних студій, фізіології та соціології, а й бути готовим працювати з чутливими
темами без упередженості та оцінювальних суджень. Значущим вважаємо запропонований комплекс рекомендацій щодо підвищення рівня сексуальної культури здобувачів вищої освіти, зокрема проведення лекцій та тренінгів,
розвиток емоційного інтелекту, формування критичного мислення щодо інформації про сексуальність, створення університетських центрів психологічної допомоги. Наукова новизна. У статті вперше здійснено аналіз психолого-педагогічних факторів, які впливають на процес розвитку сексуальної культури здобувачів вищої освіти
(запропоновано модель інтеграції сексуальної освіти в навчальні плани закладів вищої освіти; окреслено основні
напрями підготовки викладачів для ефективного викладання відповідних освітніх компонентів). Подальшого розвитку набули ідеї щодо важливості використання сучасних освітніх технологій, зокрема цифрових платформ
та інтерактивних методів навчання, що сприяють формуванню позитивного ставлення здобувачів до сексуальної культури.
Description:
Мамиченко С. Психолого-педагогічні засади розвитку сексуальної культури здобувачів вищої освіти / С. Мамиченко, К. Каліка, М. Алізіер // Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти : Педагогіка. Психологія. — 2025. — Вип. 7. —С. 138-144.