Abstract:
Стаття присвячена проблемі підготовки майбутніх фахівців в сфері фізичної культури і спорту до майбутньої професійної діяльності, набуття відповідними фахівцями професійних компетентностей.
Основна увага зосереджується на описі нестандартних підходів до оцінювання знань здобувачів вищої освіти в межах освітнього компоненту «Олімпійський, професійний та адаптивний спорт», який входить до циклу
професійної підготовки фахівців в сфері фізичної культури і спорту. Запропонований нами вид оцінювання знань при викладанні
освітнього компоненту «Олімпійський, професійний та адаптивний спорт» застосовується в двох варіантах. Перший варіант спрощений. Другий варіант є більш складним й вимагає відповідної підготовці від викладача (уміння чітко роз’яснити правила), а також максимальної ввімкненості у заняття здобувачів вищої освіти, оскільки треба не тільки обміркувати, які питання поставити супернику, але й добре зважити чи зможе він сам відповісти на поставлене
питання й не втратити бали, які належать усій команді. Зазначається, що застосування в практиці професійної підготовки
майбутніх фахівців в сфері фізичної культури і спорту, зокрема (в межах освітнього
компоненту «Олімпійський, професійний та адаптивний спорт») авторського підходу до оцінювання знань позитивно позначається на отриманні у здобувачів вищої освіти по-перше, мінімально необхідного досвіду стосовно стратегічного мислення, по-друге, вироблення відповідальності за
власні знання та дії (наявність старанності в контексті підготовки до занять),
по-третє, відчуття команди та вироблення взаємодії її представників, по-четверте,
включення у роботу усіх без виключення здобувачів вищої освіти в межах одного
заняття, по-п’яте, подальше формування мотивації до покращення засвоєння інформації майбутніми фахівцями в сфері фізичної культури і спорту (в яких наявні психологічні травми пов’язані з оцінюванням знань), а також зменшення стресового фактору для таких здобувачів вищої освіти.
Description:
Бабич В. І. Пошук шляхів удосконалення системи оцінювання знань майбутніх фахівців в сфері фізичної культури і спорту з освітнього компоненту «Олімпійський, професійний та адаптивний спорт» / В. І. Бабич, І. В. Янович, Я. П. Малькова // Теорія та методика професійної освіти. — 2023. — Випуск 61, Том 1. — С. 85-88.