Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Психологічні основи формування критичного мислення здобувачів освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Починкова, М. М.
dc.contributor.author Бадер, С. О.
dc.date.accessioned 2025-05-09T14:20:46Z
dc.date.available 2025-05-09T14:20:46Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 37.015.3:159.95
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/11075
dc.description Починкова М. М. Психологічні основи формування критичного мислення здобувачів освіти / М. М. Починкова, С. О. Бадер // Інноваційна педагогіка. — 2023. — Вип. 61, т. 2. — С. 116-122. uk_UA
dc.description.abstract Стаття присвячена проблемі формування критичного мислення, яка сьогодні привертає увагу науковців, що зумовлене глобальною цифровізацією суспільства і використанням людством інформації як засобу агресії, можливостями застосування критичного мислення як чинника безпеки особистості тощо. Специфіку формування критичного мислення розкрито крізь призму психологічної структури особистості здобувача вищої освіти, адже освітній процес у вишах всіх рівнів є результативним для такої роботи через новий соціальний статус, формування нових життєвих цінностей, орієнтирів і потреб здобувачів вищої освіти, а також специфіки побудови освітнього процесу, що дозволяє повною мірою наскрізно впроваджувати технологію розвитку критичного мислення. З метою більш повного й структурованого розкриття психологічних основ формування критичного мислення здобувачів вищої освіти за основу взято структуру особистості. У науковій літературі існує значна кількість підходів і напрямків і відсутня одностайність щодо визначення й структури цього поняття. Усі погляди загалом не суперечать один одному, а акцентують увагу на різних аспектах: біологічній складовій, соціальній чи психічній. Найбільш повно процес формування критичного мислення розкривається через опис структури особистості (за Г. Костюком), яка складається з: підсистеми спрямованості, підсистеми освіченості, свідомості і самосвідомості, розумових якостей, динамічних особливостей поведінки (темперамент), характеру. Кожна складова не існує незалежно одна від одної, а виступають у тісному взаємозв’язку. Формування критичного мислення здобувачів вищої освіти вимагає врахування всіх складових структури особистості й побудови освітнього процесу з урахуванням їх специфіки. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject критичне мислення uk_UA
dc.subject мислення uk_UA
dc.subject особистість uk_UA
dc.subject структура особистості uk_UA
dc.subject здобувачі вищої освіти uk_UA
dc.title Психологічні основи формування критичного мислення здобувачів освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account