Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Формування основ критичного мислення дошкільників як умова протидії ментальній війні

Show simple item record

dc.contributor.author Бадер, С.
dc.contributor.author Починкова, М.
dc.contributor.author Караман, О.
dc.date.accessioned 2025-05-09T13:51:23Z
dc.date.available 2025-05-09T13:51:23Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 37.015.3:159.95
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/11070
dc.description Бадер С. Формування основ критичного мислення дошкільників як умова протидії ментальній війні / С. Бадер, М. Починкова, О. Караман // Актуальнi питання гуманiтарних наук. — 2023. — Вип. 69, том 1. — С. 233-240. uk_UA
dc.description.abstract Стрімкі зміни у суспільстві на політичному та соціально-економічному підґрунті, повномасштабне вторгнення РФ на територію суверенної України, зумовлюють актуальність проблеми формування критичного мислення громадян, починаючи з дошкільної ланки освіти. Автори наголошують, що на етапі дошкільного дитинства стає можливим формування основи критичного мислення дитини. Визначено й схарактеризовано сутність дефініції «критичне мислення особистості», що розуміється як тип мислення, що на основі поєднання логічних та рефлексивних навичок у процесі роботи з інформацією дозволяє робити аргументовані оцінки і висновки, приймати обґрунтовані рішення, створювати нові ідеї в умовах невизначеності крізь призму наявних ціннісно-смислових орієнтацій людини. Своєю чергою, досліджено феномен «критичне мислення дошкільника», що у межах нашої розвідки потлумачено як: здатність дитини ставити питання, на елементарному рівні аналізувати отриману з різних джерел інформацію, робити висновки, висловлювати власну думку та добирати прості, але переконливі аргументи, виявляти активність і ініціативність під час обговорення проблем, спілкуватись з іншими, дотримуючись принципу діалогічності. Досліджено психолого-педагогічні детермінанти формування основ критичного мислення дитини дошкільного віку, серед яких провідними є такі: стрімкий розвиток мисленнєвих процесів (поява суджень, міркувань, простих умовиводів), удосконалення психічних процесів (аналіз, синтез, узагальнення, здатність до порівняння й класифікації, уміння робити прості аргументовані висновки), природнє прагнення до пізнання оточуючого світу, що виявляється у пізнавальній активності дошкільника. Подано критерії сформованості основ критичного мислення дошкільника, визначено провідні принципи роботи з дітьми дошкільного віку під час формування у них такого типу мислення. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject критичне мислення uk_UA
dc.subject критичне мислення дошкільника uk_UA
dc.subject формування основ критичного мислення дошкільника uk_UA
dc.subject ментальна війна uk_UA
dc.subject заклад дошкільної освіти uk_UA
dc.title Формування основ критичного мислення дошкільників як умова протидії ментальній війні uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account