Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Проєктування системи формування критичного мислення майбутніх учителів початкової школи

Show simple item record

dc.contributor.author Починкова, М. М.
dc.date.accessioned 2025-05-08T14:17:19Z
dc.date.available 2025-05-08T14:17:19Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.other УДК 378.091:159.95]:373.3
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/11065
dc.description Починкова М. М. Проєктування системи формування критичного мислення майбутніх учителів початкової школи / М. М. Починкова // Інноваційна педагогіка : наук. журн. — 2021. — Вип. 40. — С. 188-193. uk_UA
dc.description.abstract Стаття присвячена одній із актуальних проблем підготовки майбутніх учителів початкової школи ‒ формуванню критичного мислення. Зокрема, розкрито сутність поняття «система»; також дослідниками теорії систем визначено дві групи понять: такі, що входять в певні системи і характеризують їх побудову (елемент, компоненти, підсистема, зв’язок, структура, мета), і такі, що характеризують функціонування й розвиток системи (стан, поведінка, рівновага, стійкість, розвиток, життєвий цикл). Авторкою докладно розглянуто визначення, структуру, властивості, ознаки, класифікації систем загалом та систему формування критичного мислення майбутніх учителів початкової школи як цілісну, упорядковану, взаємозумовлювану сукупність компонентів (ціле-результативного, теоретико-методологічного, суб’єкт-суб’єктного, змістовно-технологічного, діагностичного), що взаємодіють між собою, уможливлюють впровадження технології розвитку критичного мислення (К. Мередіт, Д. Стіл, Ч. Темпл) як головного чинника його формування в процесі професійної підготовки. Визначено, що компонентом, який дозволить умовно відокремити та відобразити специфіку системи формування критичного мислення майбутніх учителів початкової школи у процесі професійної підготовки, а також підпорядку- вати її стратегічній меті вищої освіти (підготовці студентів до професійної діяльності та суспільного життя), є технологія розвитку критичного мислення. Будова окресленої системи ґрунтується на традиційній п’ятикомпонентній системі (за Н. Кузьміною), при цьому кожен її компонент спрямований на формування критичного мислення майбутніх учителів початкової школи, зокрема, мета полягає у формуванні критичного мислення майбутніх учителів початкової школи в процесі професійної підготовки; навчальна інформація ‒ це зміст дисциплін професійного спрямування, спрямований на формування критичного мислення майбутніх учителів початкової школи в процесі професійної підготовки; засоби педагогічної комунікації ‒ це технологія розвитку критичного мислення; учень ‒ суб’єкт ‒ майбутній учитель початкової школи; педагог ‒ суб’єкт ‒ викладач. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject заклади вищої освіти uk_UA
dc.subject система uk_UA
dc.subject компоненти системи uk_UA
dc.subject формування критичного мислення uk_UA
dc.subject професійна підготовка uk_UA
dc.subject майбутні вчителі початкової школи uk_UA
dc.title Проєктування системи формування критичного мислення майбутніх учителів початкової школи uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account