| dc.description.abstract |
Стаття присвячена одній із актуальних проблем підготовки майбутніх учителів
початкової школи ‒ формуванню критичного мислення. Зокрема, розкрито сутність поняття «система»; також дослідниками теорії систем визначено дві групи
понять: такі, що входять в певні системи і характеризують їх побудову (елемент,
компоненти, підсистема, зв’язок, структура, мета), і такі, що характеризують
функціонування й розвиток системи (стан, поведінка, рівновага, стійкість,
розвиток, життєвий цикл). Авторкою докладно розглянуто визначення, структуру, властивості, ознаки, класифікації систем загалом та систему формування
критичного мислення майбутніх учителів початкової школи як цілісну, упорядковану, взаємозумовлювану сукупність компонентів (ціле-результативного, теоретико-методологічного, суб’єкт-суб’єктного, змістовно-технологічного, діагностичного), що взаємодіють між собою, уможливлюють впровадження технології розвитку критичного мислення (К. Мередіт, Д. Стіл, Ч. Темпл) як головного чинника його формування в процесі професійної
підготовки. Визначено, що компонентом, який дозволить умовно відокремити та
відобразити специфіку системи формування критичного мислення майбутніх
учителів початкової школи у процесі професійної підготовки, а також підпорядку-
вати її стратегічній меті вищої освіти (підготовці студентів до професійної
діяльності та суспільного життя), є технологія розвитку критичного мислення.
Будова окресленої системи ґрунтується на традиційній п’ятикомпонентній системі (за Н. Кузьміною), при цьому кожен її компонент спрямований на формування
критичного мислення майбутніх учителів початкової школи, зокрема, мета полягає
у формуванні критичного мислення майбутніх учителів початкової школи в процесі професійної підготовки; навчальна інформація ‒ це зміст дисциплін професійного спрямування, спрямований на формування критичного мислення майбутніх
учителів початкової школи в процесі професійної підготовки; засоби педагогічної
комунікації ‒ це технологія розвитку критичного мислення; учень ‒ суб’єкт ‒ майбутній учитель початкової школи; педагог ‒ суб’єкт ‒ викладач. |
uk_UA |