Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Структура критичного мислення особистості

Show simple item record

dc.contributor.author Бадер, С. О.
dc.contributor.author Починкова, М. М.
dc.date.accessioned 2025-05-07T12:38:27Z
dc.date.available 2025-05-07T12:38:27Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 37.015.3:159.95
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/11054
dc.description Бадер С .О. Структура критичного мислення особистості / С. О. Бадер, М. М. Починкова // Інноваційна педагогіка : наук. журн. — 2023. — Вип. 62. — С. 91-97. uk_UA
dc.description.abstract На підставі аналізу наукової літератури у статті розкрито структуру поняття «критичне мислення». Констатується, що в сучасному педагогічному дискурсі відсутнє уніфіковане поняття «критичне мислення особистості». Дослідники розкривають різні складники, компоненти, фази, ознаки, показники та ін. критичного мислення особистості і суб’єктів навчання. Авторами виокремлено вертикальну й горизонтальну структури критичного мислення особистості, при цьому горизонтальна структура є однаковою на кожному рівні вертикальної структури. До підструктурних компонентів належать: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний (за вертикальною структурою); особистісний, мисленнєвий, інформаційний, операційний блоки (за горизонтальною структурою). Аналіз значної кількості наукових розвідок присвячених окресленій проблемі дозволив виокремити змістове наповнення структурних компонентів відповідно до визначених блоків: мотиваційно-ціннісний компонент відображає мотиви, потреби, спрямованість особистості, що в нерозривній єдності впливають на мету її діяльності, визначають домінантні позиції в процесі критичного мислення; когнітивний компонент, по-перше, містить сукупність знань про критичне мислення, його механізми і сутнісні характеристики, по-друге, синтезує мовленнєві уміння і навички, у яких реалізуються критичне мислення; діяльнісний компонент передбачає ефективне використання критичного мислення у процесі самостійної взаємодії з інформацією, самоконтролю та самокорекції, а також застосування вмінь з контролю розумової діяльності; рефлексивний компонент спрямовує особистість на критичну оцінку власної мисленнєвої діяльності, її результатів, використання набутих знань, умінь і навичок про критичне мислення на вирішення проблем і прийняття виважених рішень, створення власних ідей. Зазначено, що структура поняття «критичне мислення особистості» становить неподільну єдність її складників, ступінь зв’язків між якими дозволяє судити про її цілісність. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject критичне мислення uk_UA
dc.subject критичне мислення особистості uk_UA
dc.subject структура uk_UA
dc.subject горизонтальна структура uk_UA
dc.subject вертикальна структура uk_UA
dc.subject компоненти uk_UA
dc.title Структура критичного мислення особистості uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account