Abstract:
У статті зазначено важливість розв’язання проблеми формування готовності майбутнього графічного дизайнера до професійної діяльності в контексті проєктування характерних для галузі об’єктів дизайну засобами цифрових технологій. Висвітлено розуміння дефініції «концепція» в педагогічній теорії, підкреслено залежність її проєктування від галузі та сфери застосування.
Продемонстровано підходи до проєктування концепцій професійної підготовки майбутніх фахівців, зосереджуючи увагу переважно на підготовці майбутніх дизайнерів. Схарактеризовані авторські концепції з позиції їх структури.
Узагальнено результати науково-теоретичних розвідок, згідно яких концепцією є
систематизоване наукове знання і форма подання результатів дослідження, яке містить складові як теоретичної, так і практичної спрямованості (загальні положення (провідні ідеї, мету, завдання, принципи), методологічний
(теоретико-методологічну основу), теоретичний (понятійно-категоріальний апарат), технологічний (змістовно-смислове наповнення досліджуваного процесу) і практичний (верифікацію отриманих результатів) концепти. Висвітлено чотири групи вихідних положень концепції підготовки майбутніх фахівців з графічного дизайну до проєктування об’єктів дизайну засобами цифрових технологій, що сконцентровані на: зв’язку глобального ринку графічного дизайну, об’єктів графічного дизайну і засобів цифрових технологій, що забезпечують їх проєктування; зв’язку принципів професійної діяльності графічного дизайнера і процесу проєктування об’єктів дизайну; методології підготовки майбутніх графічних дизайнерів і власне підготовки майбутніх графічних дизайнерів до
проєктування об’єктів дизайну засобами цифрових технологій.
Окреслено мету, завдання і принципи реалізації концепції, що враховують принципи універсального дизайну, розкрито зміст методологічного, теоретичного, технологічного і практичного концептів. Підсумовано, що концепція спрямована на
оперативне врахуванні у змісті підготовки вимог стейкхолдерів, ринку праці, запровадження цифрових технологій, що відповідають запитам галузей графічного дизайну та освіти.