Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Стилістичні фігури надлишковості/надмірності як засіб художньої виразності в сучасних поетичних текстах

Show simple item record

dc.contributor.author Безгодова, Н. С.
dc.contributor.author Колесникова, Л. Л.
dc.date.accessioned 2024-12-19T16:41:18Z
dc.date.available 2024-12-19T16:41:18Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 812.161.2'38:821.161.2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10658
dc.description Безгодова Н. С. Стилістичні фігури надлишковості/надмірності як засіб художньої виразності в сучасних поетичних текстах / Н. С. Безгодова, Л. Л. Колесникова // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету : Філологія. — 2023. —№ 59, Том 1. — С. 25-28. uk_UA
dc.description.abstract У статті проаналізовано стилістичні фігури надлишковості/надмірності як такі, що є засобом художньої виразності в поетичних текстах воєнного часу. Зважаючи на дотримання мовних норм, вважаємо, що надлишковість/надмірність певною мірою переобтяжує усне й писемне мовлення, позбавляючи його однозначності; це, у свою чергу, призводить до відхилень від лексичних норм. Досліджуване явище, яке репрезентує систему стилістичних і семантичних засобів, відображене на всіх рівнях мови: фонетичному, морфемному, стилістично-семантичному, граматичному. Аналіз поетичних текстів сьо- годення дає підставу стверджувати, що найширше в них представлений лінгвістичний статус надмірності, а саме: тавтологія і плеоназм. Розглянутий у статті теоретичний апарат дозволяє диференціювати плеоназм як надлишковість засобів, що слугує для передачі лексичного чи граматичного змісту висловлювання, виявляє себе в повторенні, синонімічному дублюванні лексем або граматичних форм, а також у над- то багатослівній передачі змісту. Поняття тавтології, що є дотичним до визначення плеоназму, потрактовано як сти- лістичну фігуру, спрямовану на посилення явища чи озна- ки. Основою цього прийому є повторне позначення раніше сказаного в іншій формі. Акцентовано увагу на тому, що вживання повторів у тексті або часткове дублювання змісту покращує стиль і надає висловлюванню чіткості й конкретизації. На підставі використаного в роботі описового методу встановлено, що повторювані слова демонструють градацію почуттів, осмислень та глибини переживань. З метою посилення впливу на сприйняття тексту, надання йому більшого драматизму та виразності сучасні поети широко використовують анафору, або єдинопочаток. Крім цього, поетичні тексти воєнного часу не позбавлені й такої стилістичної фігури, як полісиндетон, або багатосполучниковість, що є засобом демонстрації урочистості, експресії та посилення ліричності й показу роздумів автора. На часі свідоме застосування авторами аналізованого прийому, який, на нашу думку, є цілком виправданим і вмотивованим. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject виражальний засіб uk_UA
dc.subject надлишковість uk_UA
dc.subject надмірність uk_UA
dc.subject плеоназм uk_UA
dc.subject поетичний текст uk_UA
dc.subject стилістична фігура uk_UA
dc.subject тавтологія uk_UA
dc.title Стилістичні фігури надлишковості/надмірності як засіб художньої виразності в сучасних поетичних текстах uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account