dc.description.abstract |
У статті схарактеризовано можливості поєднання традицій шрифтової культури та комп’ютерних технологій у процесі підготовки майбутніх дизайнерів. Серед фахівців із візуальних комунікацій, графічних і шрифтових дизайнерів є інтерес до творчого пошуку нових виразних засобів у сфері шрифтової графіки. Шрифт є одним
із базових інструментів при побудові візуальних комунікацій у графічному дизайні. У наш час значні можливості для дизайнерів відкриваються завдяки комп’ютерним технологіям. Векторна та растрова графіка може комбінуватися з аналоговими технологіями, що дає змогу проєктувати різноманітні декоративні шрифти.
Огляд інформаційних джерел свідчить про інтерес дизайнерів до розробки різноманітних шрифтів і експериментальної типографіки. Декоративний шрифт можна проєктувати із загальною метою або для конкретного дизайн-проєкту. Захоплення сучасної молоді стильними шрифтовими композиціями, виконаними традиційними
інструментами, дозволяє проєктування шрифту використовувати як майданчик для гри з конструкціями, формами, образами, емоціями. Вивчення майбутніми дизайнерами таких питань, як історія розвитку шрифту, його
класифікації, структура і використання, сприяють професійному становленню. У своїй професійній діяльності дизайнер стикається з використанням готових шрифтів, тому студенту доцільно не тільки навчитися правильно використовувати готові зразки, а й створювати власні емоційно забарвлені шрифти.
У процесі роботи зі шрифтом фахівцю необхідно знати вимоги, що висуваються до сучасних шрифтів, правила роботи зі шрифтом, уміти вибирати шрифти відповідно до теми, створювати шрифтові композиції. Велике значення у становленні шрифтової культури має володіння технікою виконання шрифту, графічними і
композиційними прийомами. Свобода доступу до шрифтів будь-яких стилів і часів ставить особистість перед проблемою естетичного вибору. Технологія проєктування декоративних шрифтів на засадах випадкового та закономірного, раціонального та ірраціонального актуалізує в шрифтах і типографіці ультрамодні контрасти рандомних уподобань і еклектики, що відповідає часу. |
uk_UA |