dc.description.abstract |
У статті представлені результати емпіричного дослідження психологічних особливостей самоактуалізаціїї особистості здобувачів вищої освіти з урахуванням гендерної приналежності, яке було проведено впродовж 2021-2022 р. на кафедрі психології Державного закладу «Луганський національний
університет імені Тараса Шевченка», вибірку дослідження склали 80 здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, із них 47 респондентів жіночої статі та 33 респонденти чоловічої статі, віковий склад вибірки
становив 19-22 роки. Діагностичний інструментарій містив: статеворольовий опитувальник (BSRI) С. Бема; тест-опитувальник CAT (модифікований варіант опитувальника особистісних орієнтацій Е. Шострома); методика «Хто Я?» М. Куна і Т. Макпартленда (у модифікації Т.В. Румянцевої); Тест сенсо-життєвих
орієнтацій (в адаптації К. Муздибаєва). У результаті чого було отримано ряд висновків, так, здобувачки вищої освіти у повній мірі осмислюють своє життя, своє минуле, сьогодення та майбутнє, вони цілеспрямовані, з
чітким розумінням майбутньої мети, в юнаків немає чітко окресленої мети, вони не готові брати особисту відповідальність за реалізацію своїх планів, а також не вірять у можливість контролювати події свого життя.
Також дівчата вважають своє життя більш осмислене, вони схильні планувати своє майбутнє. У хлопців спостерігається низька свідомість життя, вони не в достатній мірі сподіваються на себе, чекають на підтримку лідера, у них недостатньо сформовані уявлення про сенс життя, також вони оцінюють своє життя як цікаве, але при цьому не зовсім довіряють дружбі. Дівчата, у порівнянні з хлопцями, схильні сприймати природу людини загалом як позитивну («люди загалом добрі»), більш сензитивні до своїх внутрішніх станів,
точніше розуміють власні почуття та потреби. |
uk_UA |