Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Передумови та перспективи впровадження європейських цінностей у навчально-виховний процес закладів вищої освіти України

Show simple item record

dc.contributor.author Товстуха, О. М.
dc.date.accessioned 2024-09-24T14:09:27Z
dc.date.available 2024-09-24T14:09:27Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.other УДК 378:327.477
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10412
dc.description Товстуха О. М. Передумови та перспективи впровадження європейських цінностей у навчально-виховний процес закладів вищої освіти України / О. М. Товстуха // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова: педагогічні науки: реалії та перспективи. – 2022. – том 2. – С. 152-157. uk_UA
dc.description.abstract Процес євроінтеграції української освіти відбувається з моменту незалежної України. Крок за кроком, реформа за реформою ми все ближче до європейського освітнього простору. У 2005 році Україна прийняла на себе зобов’язання реформувати систему вищої освіти відповідно до стандартів та рекомендацій Європейського простору вищої освіти (ЄПВО), підписавши Болонську декларацію та ставши однією з країн-учасниць Болонського процесу. Варто зауважи- ти, що ми успішно з цим впорались. Так, в Україні діють два освітньо-кваліфікаційні рівні, а саме програма бакалаврату (undergraduate) та магістратури (graduate); існує єдина система наукових ступенів; запроваджено додаток до диплому, де перераховано всі освітні компоненти з кількістю отриманих балів, які засвоєні здобувачем вищої освіти під час навчання; оцінювання знань здобувачів вищої освіти відбувається за кредитно-модульною системою (ECTS / European Credit Transfer System). З кожним роком європейські фахівці в галузі освіти відзначають посилення прямої взаємодії між закладами педагогічної освіти України та інших європейських країн (створення численних об’єднань (консорціумів) закладів педагогічної освіти, які спрямовують свої зусилля на розроблення тієї чи іншої проблеми, передусім сучасного курікулума педагогічної освіти). У статті наголошено на тому, що наша держава створила всі можливості для того, щоб мати можливість інтегрувати європейські освітні цінності у свій навчально-виховний процес, але впровадження – це половина справи, друга половина – формування готовності як здобувачів освіти, так і викладачів не тільки сприймати європейські освітні цінності, але й транслювати їх навколишньому соціуму. Значний обсяг роботи присвячено аналізу перспектив майбутнього вищої освіти України, які ми розглянули у кон- тексті реалій і перспектив розвитку української держави в плануванні освітньої політики. Україна поставила собі за мету стати повноцінним членом Європейського Союзу, поки що це питання часу, кожен із науковців України повинен докласти усіх можливих зусиль, щоб вивести нашу українську систему на найвищий щабель не тільки в Європі, але й у світі. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject освіта uk_UA
dc.subject педагогічна освіта uk_UA
dc.subject європейська освітня спільна програма uk_UA
dc.subject освітня політика uk_UA
dc.subject заклади вищої освіти uk_UA
dc.subject європейська інтеграція в галузі освіти uk_UA
dc.subject вроінтеграційні процеси uk_UA
dc.subject Болонська система навчання uk_UA
dc.subject національна освіта uk_UA
dc.title Передумови та перспективи впровадження європейських цінностей у навчально-виховний процес закладів вищої освіти України uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account