Abstract:
У статті розглянуто проблему формування комунікативної
компетентності як умови ефективного спілкування першокласників у
контексті компетентнісного підходу до освітнього процесу з урахуванням
положень Нової української школи. Проаналізовано поняття 19
«спілкування», «комунікація», «комунікативна компетентність». На основі
аналізу психолого-педагогічних та вікових особливостей учнів
молодшого шкільного віку, зокрема першокласників, уточнено ключове поняття «ефективне спілкування молодшого школяра». На основі
міждисциплінарного аналітичного дослідження презентовано гру як
найбільш оптимальний засіб сприйняття й підтримання уваги, розвитку
пам’яті й мислення сучасної «цифрової» дитини, який здатен цілком
розв’язати питання гуманізації сучасного освітнього процесу з
урахуванням потреб та інтересів школяра. З’ясовано специфіку та
теоретично обґрунтовано й практично доведено потенційні можливості
дидактичної гри як оптимального психолого-педагогічного ефективного
навчально-розвивального засобу формування комунікативної
компетентності першокласників. Результати зрізу засвідчили позитивну
динаміку, яка підтверджує ефективність дидактичної гри як засобу
формування комунікативної компетентності першокласника.
Description:
Формування навичок ефективного спілкування першокласників засобами дидактичної гри в умовах нової української школи : кол. монографія / О. Р. Алексєєва, І. І. Курліщук // Vector of modern pedagogical and psychological science in Ukraine and EU countries : Collective monograph. Riga : Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2020. – С. 1-20.