dc.description.abstract |
Статтю присвячено проблемі підготовки майбутніх магістрів освітніх, педагогічних наук до професійної мобільності на основі формування у майбутніх викладачів навичок soft skills. Актуальність означеної проблеми
зумовлена суспільними трансформаціями – глобалізацією, інтеграцією, геополітичними перетвореннями, цифровізацією та швидкістю «старіння» інформації, що спричиняють зміни у видах і способах трудової діяльності
та спонукають професіоналів бути готовими до освоєння професійних інновацій, адаптуватися до нових умов трудової діяльності або опановувати нову професію чи фах. Проведений контент-аналіз феномену «професійна
мобільність» фахівця продемонстрував різноаспектність поглядів науковців на це складне міждисциплінарне явище та дозволив виявити основні його риси, а також з’ясувати, що професійна мобільність завжди детермінована специфікою та умовами професійної діяльності. Феномен професійної мобільності майбутнього магістра освітніх, педагогічних наук розглянуто з позицій
компетентнісного підходу як сукупність сформованих загальних і фахових компетентностей і в контексті актуальних для самореалізації професіонала трудових навичків майбутнього, зокрема «м’яких», тобто soft skills.
Виявлено структуру професійної мобільності майбутнього викладача ЗВО (особистісний, когнітивний, комунікативний та діяльнісний взаємообумовлені компоненти) та визначено ключові для педагога навички soft skills
(когнітивна гнучкість, емоційний інтелект, навички ефективної комунікації, робота в команді, лідерство, критичне мислення, креативність, самоменеджмент), які забезпечать його професійну мобільність.
А також у статті представлено деякі аспекти формування soft skills під час професійної підготовки майбутніх магістрів освітніх, педагогічних наук у ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». |
uk_UA |