Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Метафорична репрезентація концепту «Любов» у поезіях Тодося Осьмачки й Йосано Акіко: порівняльно-типологічний аспект

Show simple item record

dc.contributor.author Крижановська, О. О.
dc.contributor.author Малахова, Ю. В.
dc.contributor.author Борзова, О. Д.
dc.date.accessioned 2024-09-03T16:52:27Z
dc.date.available 2024-09-03T16:52:27Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК [82.091+821.161.2+821.521]
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10361
dc.description Крижановська О. О. Метафорична репрезентація концепту «Любов» у поезіях Тодося Осьмачки й Йосано Акіко: порівняльно-типологічний аспект / О. О. Крижановська, Ю. В. Малахова, О. Д. Борзова // Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського: Філологія. Журналістика. – 2023. – Том 34 (73) № 5. – С. 179-183. uk_UA
dc.description.abstract У статті наголошується, що в літературознавстві концепт, репрезентуючи метафоричну дійсність, пов’язаний із поняттями «образ», «ідея», «архетип». Концепт «любов» розкривається через низку різних метафор, які дозволяють зрозуміти його семантичну наповненість й глибину. У статті розглядається метафоричне функціонування концепту «любов» у різних картинах світу. Дослідники доводять, що метафорична репрезентація концепту «любов» у поетичному світі розкриває авторський світогляд й емоційний стан. Об’єктом порівняльно-типологічного дослідження обрано поезії Т. Осьмачки «Чекання» і «Весна» зі збірки «Скитські вогні» (1925) й танка Йосано Акіко (збірка «Розплетена коса» (1901)). Доведено типологічну спільність поезій Т. Осьмачки й Й. Акіко у розкритті концепту «любов». Ліричні герої митців репрезентують глибину почуттів і суголосність авторським переконанням. Підкреслено, що твір Т. Осьмачки «Чекання» й танка Й. Акіко розкривають концепт «любов» через метафори «самотність» й «очікування», мають схожу семантичне наповнення. Акцентовано, що твір Т. Осьмачки «Весна» й танка Й. Акіко репрезентують концепт «любов» через низку метафор – «самотність», «очікування», «весна», «ніч», «зневіра». Поетичні тексти розкривають самотність героїв й пошуки кохання. З’ясовано, що домінантною метафорою поетичних текстів є «весна», яка у поезіях українського і японської авторів має традиційне семантичне наповнення. Наголошується, що метафора «весна» у поезіях авторів репрезентує очікування кохання й неможливість подолати самотність. У поезіях Т. Осьмачки та Й. Акіко концепт «любов» реалізовано й через метафору «ніч» (має семантику смутку, тривоги, самотності й еротичні мотиви) та через символіку числа три. Метафора «зневіра» типологічно об’єднує поезії Т. Осьмачки та Й. Акіко. Наголошується, що поетичні твори українського й японської авторів демонструють трагічну розв’язку й драматизм ліричного сюжету. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject порівняльно-типологічний аспект uk_UA
dc.subject концепт uk_UA
dc.subject метафора uk_UA
dc.subject семантика uk_UA
dc.subject мотив uk_UA
dc.subject ліричний герой uk_UA
dc.subject українська література uk_UA
dc.subject японська література uk_UA
dc.title Метафорична репрезентація концепту «Любов» у поезіях Тодося Осьмачки й Йосано Акіко: порівняльно-типологічний аспект uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account