Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Організація освітнього середовища сучасних навчальних майстерень

Show simple item record

dc.contributor.author Бурдун, В. В.
dc.date.accessioned 2024-07-29T15:21:44Z
dc.date.available 2024-07-29T15:21:44Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 373.5.091:37.091.212
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10229
dc.description Бурдун В. В. Організація освітнього середовища сучасних навчальних майстерень / В. В. Бурдун // Наукові записки : Педагогічні науки. – Кропивницький: Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, 2023. – Вип. 210. – С. 73-77. uk_UA
dc.description.abstract Стаття присвячена розгляду вимог щодо створення комфортного освітнього середовища сучасних навчальних майстерень в закладах загальної середньої освіти. Надано визначення поняття «освітнє середовище закладу загальної середньої освіти», визначені три взаємопов’язані фактори, які виділяють різні складові освітнього середовища: фізичне оточення, людські фактори, програма навчання. В статті розглядається просторова структура навчальних майстерень, досліджуються сучасні вимоги та тренди щодо оснащення навчальних майстерень. Зазначається, що технологічне навчання урізноманітнюється, розширюється перелік технологій, що пропонуються учням до вивчення під час уроків технологій. Виключається розподіл учнів за гендерним принципом на уроках технологій, усі види діяльності є рівною мірою доступними як для дівчат, так і для хлопців. Налагоджуються міждисциплінарні зв’язки між дисциплінами художнього, технологічного циклів та загальноосвітніми предметами, запроваджуються міжпредметні проєкти. Зазначається, що більшість креативних вчителів технологій потребують універсальних майстерень або творчих студій, які б дозволяли учням реалізувати будь-які творчі задуми. Обладнання майстерень, художніх студій повинно бути більш гнучким та різноманітним. У позанавчальний час такі приміщення можуть використовуватись для гурткової роботи, там можуть працювати і дорослі. Блок технологічних майстерень та художніх студій бажано розробляти як єдиний комплекс, що забезпечує максимум можливостей для проведення уроків мистецтва, технологій, інформатики, створення міждисциплінарних проєктів з використанням різноманітних технологій. Такий комплекс бажано створювати за концепцією «фаблабу» чи «мейкерспейсу». Зазначається, що різні види технологічного навчання вимагають спеціального, яке краще розміщувати в окремих зонах чи приміщеннях за ознакою спорідненості, з урахуванням особливостей вимог техніки безпеки та забезпечення нешкідливого середовища (освітлення, вентиляція, температурний режим, видалення відходів тощо). Сучасні майстерні повинні буди оснащені сучасним мобільним, багатофункціональним електрифікованим обладнанням. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject освітнє середовище uk_UA
dc.subject навчальні майстерні uk_UA
dc.subject заклади загальної середньої освіти uk_UA
dc.subject учні uk_UA
dc.title Організація освітнього середовища сучасних навчальних майстерень uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account