Abstract:
У статті на підставі авторського дослідження національних освітніх практик
підготовки магістрів менеджменту на основі вивчення офіційних сайтів українських
університетів та освітніх програм для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 073 «Менеджмент» (Управління навчальним закладом, Управління закладом освіти), аналізу наукових праць щодо досвіду підготовки магістрів менеджменту у США та аналізу офіційних сайтів закладів вищої освіти США, здійснено порівняльний аналіз освітніх програм підготовки магістрів спеціальності менеджмент в освітній галузі в університетах США та України.
Аналіз наукової літератури, у якій характеризовано й порівняна система управління
вищою освітою в США та в України, нормативних документів, щодо освітньої діяльності за другим (магістерським) рівнем надали можливість визначити особливості підходів до магістерської підготовки менеджерів у сфері освіти в цих країнах. На основі порівняльного аналізу напрямів, термінів, методів навчання, цільового компонента, структури блоків та тематики змістовних компонентів освітніх програм виявлено спільні та відмінні риси у підготовці магістрів менеджменту в освітній галузі в університетах США та України, визначено напрями вдосконалення вітчизняних програм навчання. За отриманими результатами здійснено висновки, що вітчизняні університети у формулюванні мети освітніх програм орієнтуються на чинний стандарт вищої освіти України зі цієї спеціальності, у змістовних компонентах програм акцентується увага на технологічних аспектах управління закладами освіти. Освітні програми університетів США відрізняються більшою варіативністю, що підкреслює особливість спрямування стратегії навчання за освітніми програмами університетів на врахування потреб споживачів програми.