Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Дизайн-мислення як інноваційний метод формування креативних навичок майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки

Show simple item record

dc.contributor.author Костюк, О. П.
dc.date.accessioned 2024-05-02T18:36:12Z
dc.date.available 2024-05-02T18:36:12Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 378.015.3:7.012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10154
dc.description Костюк О. П. Дизайн мислення як інноваційний метод формування креативних навичок майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки / О. П. Костюк // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. – 2023. – Вип. 94. – 81-85. uk_UA
dc.description.abstract Сучасний акцент на розвиток креативності майбутніх дизайнерів вимагає використання найсучасніших методів навчання. Основною метою статті є аналіз дизайн-мислення як інноваційного методу формування креативних навичок майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки. Один з напрямів дослідження базується на визначенні дизайну. Робиться акцент, що у сьогоденному суспільстві дизайн активно розширює свої властивості, виходячи за рамки проєктної художньо-творчої діяльності. Такий процес стає певним алгоритмом, методологією моделювання у вирішенні проблем прогнозування, організації, управління тощо, що оснований на концепції дизайн-мислення. З цієї причини у дослідженні визначена необхідність розділяти дизайн як професійну діяльність і дизайн-мислення як особливу інноваційну проєктну технологію. Розкрито специфіку поняття «дизайн-мислення». У досліджені зазначено, що методи та прийоми дизайн-мислення використовуються у різних нестандартних, невизначених ситуаціях. На прикладах аналізу підходів до проєктування (типологічного та інтерактивного) визначено роль дизайн-мислення у формуванні навиків креативності. За теорією креативності Р. Стернберга, щодо розвитку творчої особистості у відповідному оточуючому середовищу, визначаємо, що організаційною педагогічною умовою розвитку креативності майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки є формування творчого освітнього простору, охарактеризовані основні чинники, які впливають на формування творчого освітнього середовища. Розкриваються питання, пов’язані з проблемою впровадження методики дизайн-мислення у якості практичного інструменту як інноваційного методу формування креативних навичок майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки. Одним із способів розвитку креативного дизайн-мислення є метод творчих проєктів. У дослідженні визначено особливості поетапного формування дизайн-мислення, охарактеризовані основні механізми, які використовуються на різних етапах дизайн-мислення. Отримані результати визначають дизайн-мислення як інноваційний метод у процесі професійної підготовки майбутніх дизайнерів, що сприяє розвитку корпоративної культури, появі згуртованості команди навколо складної теми, відчуття єдності, значущості та інших важливих складових професійної діяльності. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject дизайн-мислення uk_UA
dc.subject майбутні дизайнери uk_UA
dc.subject професійна освіта uk_UA
dc.subject інноваційний метод uk_UA
dc.subject креативність uk_UA
dc.title Дизайн-мислення як інноваційний метод формування креативних навичок майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account