dc.description.abstract |
Професійна діяльність майбутніх графічних дизайнерів передбачає проєктування об’єктів дизайну з метою візуалізації і поширення інформації. Тому важливо в них сформувати чітку позицію щодо користування візуальними проєктами, що створені іншими авторами. Проблема запозичення візуальних елементів в сучасному освітньому середовищі пов’язується з явищем візуального плагіату. Найефективнішим шляхом подолання візуального плагіату у проєктній діяльності в освітньому середовищі є формування свідомого ставлення до його недопущення. Інституційною основою запобіганню порушень етичної поведінки є створені на рівні закладу вищої освіти етичні бар’єри у вигляді нормативних документів. Цілеспрямоване формування етико-правового ставлення студентів до використання візуальних елементів забезпечує дотримання вимог охорони авторського права. Копіювання, як метод навчання, притаманний сучасній мистецькій освіті, має освітній характер, формує у студентів компетентності із застосування принципів і способів фахової діяльності, відповідно, не має розглядатися як негативне явище. Референси, що дизайнери застосовують у проєктній діяльності зі створенні візуального контенту, необхідні для встановлення аналогій на основі їх осмислення. Формування візуального досвіду за професійним спрямуванням, що передбачає цілеспрямоване, тривале накопичення досвіду роботи з аналізу, систематизації, оцінювання візуальної інформації, є необхідним для формування професійного способу мислення і нівелювання впливу чинників, що спричиняють дії, пов’язані з плагіатом. Визначення наявності візуального плагіату у дизайн-проєктах з використанням людського порівняння чи технологічних рішень є більш складним у порівнянні з текстовим через образну природу об’єкта. У статті надано рекомендації щодо опрацювання вихідних зображень з метою отримання суттєво іншого результату, наближеного за набутими характеристиками до нового, оригінального, та запропоновано комплекс методичних заходів щодо запобігання візуальному плагіату в студентських дизайн-проєктах. |
uk_UA |