Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Розробка комплексу методичних заходів щодо запобігання проявам візуального плагіату у дизайн-діяльності майбутніх графічних дизайнерів

Show simple item record

dc.contributor.author Борисова, С. В.
dc.date.accessioned 2024-05-02T09:59:16Z
dc.date.available 2024-05-02T09:59:16Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.other УДК 378.147:74.01.09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10146
dc.description Борисова С. В. Розробка комплексу методичних заходів щодо запобігання проявам візуального плагіату у дизайн-діяльності майбутніх графічних дизайнерів / С. В. Борисова // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2023. – Випуск СLV (155). – С. 138-147. uk_UA
dc.description.abstract Професійна діяльність майбутніх графічних дизайнерів передбачає проєктування об’єктів дизайну з метою візуалізації і поширення інформації. Тому важливо в них сформувати чітку позицію щодо користування візуальними проєктами, що створені іншими авторами. Проблема запозичення візуальних елементів в сучасному освітньому середовищі пов’язується з явищем візуального плагіату. Найефективнішим шляхом подолання візуального плагіату у проєктній діяльності в освітньому середовищі є формування свідомого ставлення до його недопущення. Інституційною основою запобіганню порушень етичної поведінки є створені на рівні закладу вищої освіти етичні бар’єри у вигляді нормативних документів. Цілеспрямоване формування етико-правового ставлення студентів до використання візуальних елементів забезпечує дотримання вимог охорони авторського права. Копіювання, як метод навчання, притаманний сучасній мистецькій освіті, має освітній характер, формує у студентів компетентності із застосування принципів і способів фахової діяльності, відповідно, не має розглядатися як негативне явище. Референси, що дизайнери застосовують у проєктній діяльності зі створенні візуального контенту, необхідні для встановлення аналогій на основі їх осмислення. Формування візуального досвіду за професійним спрямуванням, що передбачає цілеспрямоване, тривале накопичення досвіду роботи з аналізу, систематизації, оцінювання візуальної інформації, є необхідним для формування професійного способу мислення і нівелювання впливу чинників, що спричиняють дії, пов’язані з плагіатом. Визначення наявності візуального плагіату у дизайн-проєктах з використанням людського порівняння чи технологічних рішень є більш складним у порівнянні з текстовим через образну природу об’єкта. У статті надано рекомендації щодо опрацювання вихідних зображень з метою отримання суттєво іншого результату, наближеного за набутими характеристиками до нового, оригінального, та запропоновано комплекс методичних заходів щодо запобігання візуальному плагіату в студентських дизайн-проєктах. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject графічний дизайн uk_UA
dc.subject об’єкт дизайну uk_UA
dc.subject дизайн-проектування uk_UA
dc.subject плагіат uk_UA
dc.subject запозичення uk_UA
dc.subject візуальний плагіат uk_UA
dc.subject оригінальність uk_UA
dc.subject освітній процес uk_UA
dc.subject комплект методичних заходів uk_UA
dc.subject майбутній графічний дизайнер uk_UA
dc.title Розробка комплексу методичних заходів щодо запобігання проявам візуального плагіату у дизайн-діяльності майбутніх графічних дизайнерів uk_UA
dc.title.alternative Development of a complex of methodological practices to prevent visual plagiarism in the design activities of future graphic designers uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account