dc.description.abstract |
Актуальність дослідження зумовлена здійсненням управління в закладах вищої освіти на засадах інноваційних стратегій відповідно до принципів сталого розвитку, створення сучасних систем освітніх проєктів та їх моніторингу; забезпечення умов для якісної професійної підготовки майбутніх фахівців, формування управлінців нової генерації, які здатні системно мислити й діяти, приймати управлінські рішення, ефективно використовувати наявні ресурси, бути конкурентоздатними на ринку праці. Мета дослідження полягає в системному аналізі наукової літератури щодо управління якістю професійної підготовки майбутніх фахівців у закладах вищої освіти, визначенні змісту поняття «якість професійної підготовки майбутніх
фахівців фізичної культури і спорту в закладах вищої освіти». Методи дослідження: аналіз, порівняння, систематизація з метою узагальнення досвіду із проблеми управління якістю професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту в закладах вищої освіти; педагогічне спостереження, анкетування
майбутніх фахівців фізичної культури і спорту щодо задоволеності якістю організації освітнього процесу.
У статті розглянуто управління з позиції системного, інноваційного, процесуального та діяльнісного підходів. Зміст тренерської діяльності відображають конструктивний, організаторський, проєктний, комунікативний, діагностичний, гностичний та руховий компоненти. За результатами анкетування майбутніх фахівців фізичної культури і спорту щодо задоволеності якістю організації освітнього процесу (констатувальний етап експерименту), була з’ясована наявна тенденція зниження цінностей педагогічної професії та престижності роботи тренера-викладача.
Сутність поняття «управління якістю професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту в закладах вищої освіти» нами визначено як цілеспрямований процес постійного самовдосконалення, досягнення бажаного результату професійної підготовки за обраною спеціальністю в навчальній, науковій та спортивній діяльності через здійснення аналізу, планування, організації, прийняття управлінського рішення, використання системи критеріїв оцінки ефективності управлінської діяльності, моніторингу та контролю, високого рівня партнерства між адміністрацією й викладацьким складом. |
uk_UA |