Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Дитячі опери М. Лисенка та можливості використання їхнього музичного матеріалу

Show simple item record

dc.contributor.author Цебрій, І.
dc.date.accessioned 2024-04-04T12:05:57Z
dc.date.available 2024-04-04T12:05:57Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.other УДК 782.1.071.1(477.54)
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/10094
dc.description Цебрій І. Дитячі опери М. Лисенка та можливості використання їхнього музичного матеріалу / І. Цебрій // Актуальнi питання гуманiтарних наук. – Вип 41, том 3, 2021. – С. 41-46. uk_UA
dc.description.abstract У статті мова йде про особливий напрям в творчості фундатора професійної української музики Миколи Лисенка – дитячу оперу, де Миколу Віталійовича справедливо вважають засновником цього художнього жанру. Спираючись на нотні клавіри дитячих опер, наукові доробки з цього питання, автор здійснює власний аналіз трьох опер для дітей і підлітків («Коза-дереза», «Пан Коцький», «Зима і Весна»). Звертається увага на послідовність опер М. Лисенка у цьому циклі – від дітей молодшого віку до старших підлітків. Великого значення надається виховному компоненту в процесі вивчення дітьми і підлітками музичного матеріалу опер, завдяки якому не лише розширюється діапазон голосу, а й прививається любов до національної української пісні. Автор статті визначає чітку образність персонажів (здебільшого природних і звіриних) у дитячих операх М. Лисенка, яскравість їхніх характерів, а також доступність відтворення цих образів дітьми різного віку. Показано, як зміни тональностей впливають на образність і характери героїв, на силу драматичної дії, на гострі сюжетні звороти. Виявлено, як співвідноситься фольклор у дитячих операх М. Лисенка з його авторськими музичними сценами, а також елементи народної казки з музично-драматичними вставками. У статті аналізується музичне полотно цих творів в тональному розрізі, транспозиціях, модуляціях, достатньо різких переходах від тональності до тональності для підкреслення рис характеру того чи іншого образу. Значна увага приділяється останній опері з трилогії М. Лисенка – «Зима і Весна», виконання якої вимагає від юних учасників певного рівня підготовки та професійності, а також поєднання учнівської майстерності з майстерністю оперних співаків і хореографів. У кінці статті аналізується перспективність майбутньої дослідженості цієї проблеми шляхом виконання дитячих опер М. Лисенка в Україні та за кордоном, шляхом презентацій наукових статей із цієї проблематики. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject Микола Лисенко uk_UA
dc.subject дитяча опера uk_UA
dc.subject оперний жанр uk_UA
dc.subject образність uk_UA
dc.subject виконавство uk_UA
dc.subject трилогія uk_UA
dc.subject мелодія uk_UA
dc.subject тональність uk_UA
dc.title Дитячі опери М. Лисенка та можливості використання їхнього музичного матеріалу uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account