Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Репрезентація концепту „любов” в епістолярії Марини Цвєтаєвої і в працях російських філософів

Show simple item record

dc.contributor.author Мінаєва, Е. В.
dc.date.accessioned 2022-12-12T23:20:41Z
dc.date.available 2022-12-12T23:20:41Z
dc.date.issued 2021-10
dc.identifier.other УДК 811.161.1ʼ42
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9303
dc.description Мінаєва Е. В. Репрезентація концепту „любов” в епістолярії Марини Цвєтаєвої і в працях російських філософів / Е. В. Мінаєва // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологічні науки. - 2021. - № 7 (345), жовтень. – С. 40-51. uk_UA
dc.description.abstract У статті виділено та розглянуто декілька найважливіших ґендерних ознак концепту „любов” на матеріалі епістолярних текстів Марини Цвєтаєвої, а саме: безмірність, стихійність, конфлікт тіла та душі, біль, материнська турбота. Активність ознаки безмірність у листах М. Цвєтаєвої свідчить про високий ступінь входження автора в сферу духовного. Ґендерні характеристики ознаки безмірність в текстах Цвєтаєвої відповідають описаним філософом М. Бердяєвим особливостям жіночої любові. Ознака стихійність проявляється у тому, що Цвєтаєва сприймає любов як стихію, самостійну силу, якою не в змозі управляти людина. Ґендерна ознака конфлікт души та тіла була виділена на підставі того, що Цвєтаєва часто перебувала в стані внутрішнього конфлікту, душа і тіло вступали в конфронтацію. Ґендерна ознака конфлікт души та тіла ґрунтується також на тому, що Марина Цвєтаєва дорікала чоловікам, що їх значною мірою цікавить не душа жінки, а її тіло. Ґендерна ознака біль проявляється у тому, ще незважаючи на те, що слова „біль”, „страждання” зазвичай мають негативну конотацію, жінка має унікальну здатність саме через них проникати в саму глиб явищ внутрішнього і навколишнього світів, про що пишуть як Марина Цвєтаєва, так і російські філософії. Біль, страждання беруть активну участь у формуванні картини світу жінки. Ґендерна ознака материнська турбота виділена як активна в епістолярії Марина Цвєтаєвої, також зв'язок між жіночою картиною світу та цією ознакою концепту „любов” зафіксували російські філософи. Дослідження показало, що концептуальний аналіз художніх текстів дозволяє реконструювати і співвіднести метаґендерні та ґендерні ознаки констант культури з урахуванням ідіостилевих особливостей конкретного автора. Включення ґендерного параметра в лінгвістичний розгляд концептів дозволяє істотно розширити уявлення про мову як про засіб конструювання картини світу, зокрема – художньої. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries філологічні науки;
dc.subject концепт (константа) uk_UA
dc.subject концептуальний аналіз uk_UA
dc.subject ґендерний аналіз uk_UA
dc.subject концепт „любов” uk_UA
dc.subject ґендерні ознаки uk_UA
dc.title Репрезентація концепту „любов” в епістолярії Марини Цвєтаєвої і в працях російських філософів uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account