Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Опис компонентів та рівнів соціалізованості школярів в умовах нормотипового розвитку та розумового дизонтогенезу

Show simple item record

dc.contributor.author Коваленко, В. Є.
dc.date.accessioned 2022-11-26T21:00:36Z
dc.date.available 2022-11-26T21:00:36Z
dc.date.issued 2021-10
dc.identifier.other УДК 373.018.4–056.36
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9253
dc.description Коваленко В. Є. Опис компонентів та рівнів соціалізованості школярів в умовах нормотипового розвитку та розумового дизонтогенезу / В. Є. Коваленко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2021. - № 6 (344), жовтень. - Ч. 1. – С. 224-239. uk_UA
dc.description.abstract У статті представлено опис компонентів і рівнів соціалізованості школярів з нормотиповим розвитком та інтелектуальними порушеннями. На основі аналізу загальних і специфічних закономірностей соціального розвитку, стадій соціалізації та етапів соціального розвитку було виділено когнітивно-усвідомлювальний, мотиваційно-ціннісний, емоційно-регулятивний і діяльнісно-поведінковий компоненти соціалізованості та охарактеризовано їх рівні. Встановлено, що показниками когнітивно-усвідомлювального компонента є знання та розуміння соціальних і моральних норм, правил соціальної поведінки, усвідомлення їх значення на рівні взаємодії з соціумом; показниками мотиваційно-ціннісного є прояви мотиваційно-потребової сфери особистості, особливості ставлення школяра до соціальних та моральних норм; показниками емоційно-регулятивного компонента соціалізованості є ступінь адаптованості особистості, сприйняття, розуміння та оцінки власної особистості, здатність до емоційної регуляції; показниками діяльнісно-поведінкового компонента є ступінь самостійності і соціальної активності особистості, дотримання загальноприйнятих моральних і соціальних норм, морально-етичних аспектів поведінки у стосунках з «іншими», уміння уникати конфліктних ситуацій, комунікативна діяльність особистості. Ураховуючи особливості соціального розвитку відповідно до теорії Д. Фельдштейна в онтогнезі, наведено опис високого, середнього та низького рівнів соціалізованості за кожним з показників відповідно до стадій адаптації, індивідуалізації та інтеграції. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries педагогічні науки;
dc.subject діти з нормотиповим розвитком uk_UA
dc.subject розумовий дизонтогенез uk_UA
dc.subject соціалізованість uk_UA
dc.subject соціальний розвиток uk_UA
dc.title Опис компонентів та рівнів соціалізованості школярів в умовах нормотипового розвитку та розумового дизонтогенезу uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account