Abstract:
У дисертації за результатами міждисциплінарного аналізу наукової літератури обґрунтовано науково-теоретичні та практичні засади професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів та соціальних працівників до роботи із вразливими категоріями населення; узагальнено міжнародний і вітчизняний досвід та схарактеризовано нормативно-правові засади професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів та соціальних працівників до роботи із вразливими категоріями населення; визначено поняття та наведено класифікацію вразливих категорій населення як об’єкта соціальної роботи; розкрито сутність, структуру та зміст соціальної роботи із вразливими категоріями населення в сучасному освітньому та професійному вимірах. Розроблено й схарактеризовано систему професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів та соціальних працівників до роботи із вразливими категоріями населення як сукупності взаємопов’язаних компонентів: ціле-результативного, теоретико-методологічного, субʼєктобʼєктного, середовищного, змістового та технологічного, що забезпечують формування в них професійної готовності. У межах технологічного компонента обґрунтовано практичні засади системи. Перевірено ефективність розробленої системи, визначено подальші перспективи дослідно-експериментальної роботи.
Description:
Юрків Я. І. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів та соціальних працівників до роботи із вразливими категоріями населення : дис. на здобуття наук. ступ. доктора пед. наук за спеціальністю 13.00.05 – соціальна педагогіка / Ярослава Ігорівна Юрків ; наук. кер. О. Л. Караман ; ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». - Старобільськ, 2021. - 606 с.