Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Рівень освіти в Україні: дослідження динаміки у контексті забезпечення якості робочої сили

Show simple item record

dc.contributor.author Гітіс, Т.П.
dc.contributor.author Євсейчук, А.В.
dc.contributor.author Спірато, А.С.
dc.contributor.author Андрійчук, М.Є.
dc.date.accessioned 2021-06-14T06:15:33Z
dc.date.available 2021-06-14T06:15:33Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.other УДК 331.522.4:37(477)
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/8285
dc.description Гітіс Т. П. Рівень освіти в Україні: дослідження динаміки у контексті забезпечення якості робочої сили / Т.П.Гітіс,А.В.Євсейчук,А.С.Спірато,М.Є.Андрійчук // Економічний вісник Донбасу : наук. журн / Гол. ред. Н. В. Трушкіна - 2020. - № 3 (61). – С.222-228. uk_UA
dc.description.abstract Рівень освіти, будучи найбільш значущою ознакою якості робочої сили, сприяє забезпеченню роз- витку підприємств у виробничому та економічному аспектах та потребує постійної уваги та дослідження його динаміки з метою недопущення та подолання негативних тенденцій. У статті проведено оцінювання рівня освіти в Україні, досліджено його динаміку у контексті забезпечення зростання якості робочої сили. Встановлено, що по охопленню населення вищою освітою Україна значно випереджає більшість розвинених країн, але останніми роками спостерігаються неоднозначні зміни у рівні освіченості робочої сили. Так, кількість осіб, які мають базову вищу та неповну вищу освіту, поступово зростає, а кількість осіб з повною вищою освітою навпаки зменшується. На особливу увагу заслуговує значне зростання кількості осіб, що мають лише базову, початкову загальну або не мають освіти. Також в останні роки спостерігається поступове скорочення кількості здобувачів вищої освіти, зменшення рівня участі молоді у формальних та неформальних видах навчання та професійної підготовки (в особливості у сільській місцевості). У цілому необхідно відзначити деяке зниження показника загального рівня освіти робочої сили у 2019 р. Наявність тенденції зниження освітнього рівня робочої сили в Україні обумовлено низкою факторів, серед яких можна виділити такі: наявність обмежень у доступності вищої освіти для певних верств населення України (в особливості для малозабезпечених сімей та мешканців сіл); селективна форма диференціації навчання, яка сприяє зростанню нерівності між школами; знецінювання значущості вищої освіти, що обумовлено кризовим станом економіки України; низька активність та зацікавленість керівників українських підприємств у фінансуванні підвищення освітнього рівня персоналу. Встановлене коло факторів, що негативно впливають на рівень освіти робочої сили України, потребує негайного усунення. При цьому питання підвищення освіченості населення має бути пріоритетним не тільки для держави, але й для бізнесу, оскільки саме приватні підприємства є основними «споживачами» робочої сили, однією з найважливіших якісних ознак якої є рівень освіти. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject рівень освіти uk_UA
dc.subject знання uk_UA
dc.subject робоча сила uk_UA
dc.subject продуктивність праці uk_UA
dc.subject вища освіта uk_UA
dc.subject заклад освіти uk_UA
dc.subject результати навчання uk_UA
dc.subject формальна освіта uk_UA
dc.subject неформальна освіта uk_UA
dc.subject селектативність uk_UA
dc.title Рівень освіти в Україні: дослідження динаміки у контексті забезпечення якості робочої сили uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account