Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Теорія пізнання Карла Поппера та проблеми освіти

Show simple item record

dc.contributor.author Ваховський, Л. Ц.
dc.date.accessioned 2021-03-26T08:46:40Z
dc.date.available 2021-03-26T08:46:40Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.other УДК 37.013.74
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/7654
dc.description Ваховський Л. Ц. Теорія пізнання Карла Поппера та проблеми освіти / Л. Ц. Ваховський // Education and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Гол. ред. А. В. Жучок ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2020. - № 3 (175). – С. 3-10. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглянуто особливості теорії наукового пізнання К. Поппера, показано вплив обґрунтованих ним гносеологічних принципів на підходи до вдосконалення освіти й виховання. З’ясовано принципові відмінності еволюційної епістемології видатного філософа від традиційної емпірико-сенсуалістичної теорії пізнання, згідно з якою знання вливаються в нас ззовні через органи чуття. К. Поппер доводить, що людина надзвичайно активна в здобуванні знання, і інформація не вливається в неї з довкілля, а, навпаки, людина досліджує навколишнє середовище й активно «висмоктує» з нього інформацію. Зроблено акцент на тому, що людина не лише активна, а й критична щодо отриманої інформації. Представлено результати здійсненого К. Поппером критичного аналізу освіти, виокремлені ним недоліки освітнього процесу в школах (невідповідність вродженим людським якостям, пасивність учнів у процесі навчання) та запропоновані шляхи їх подолання. Висвітлено позицію філософа щодо особливостей державного контролю над освітою, його уявлення про цілі освітньої діяльності, необхідність залучення учнів до конструювання змісту навчання, про зміну характеру взаємин між учасниками освітнього процесу, узагальнення щодо перетворення навчання на процес розв’язання учнями проблем, розвиток у них критичного мислення. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет" імені Тараса Шевченка uk_UA
dc.relation.ispartofseries освіта та педагогічні науки;
dc.subject теорія пізнання uk_UA
dc.subject еволюційна епістемологія uk_UA
dc.subject фальсифікакація uk_UA
dc.subject критичне мислення uk_UA
dc.subject розв’язання проблем uk_UA
dc.title Теорія пізнання Карла Поппера та проблеми освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account