Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Проблема формування ціннісно-смислових орієнтацій особистості у соціологічних вимірах

Show simple item record

dc.contributor.author Бадер, С. О.
dc.date.accessioned 2021-03-15T06:29:01Z
dc.date.available 2021-03-15T06:29:01Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.other УДК 316.6
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/7545
dc.description Бадер С. О. Проблема формування ціннісно-смисловихорієнтацій особистості у соціологічних вимірах / С. О. Бадер // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326), травень.– С.5-14. uk_UA
dc.description.abstract Актуальність проблеми формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти зумовлена тим, що саме фахівці дошкільної галузі стають транслятором системи цінностей для підростаючого покоління. Тому важливо вибудувати освітній процес у виші таким чином, щоб він ґрунтувався на аксіологічних засадах. Отже,стаття присвячена аналізу проблеми формування ціннісно-смислових орієнтацій особистості у соціологічній науці для ефективного моделювання відповідної системи ціннісно-смислових орієнтацій у майбутніх вихователів. Визначено сутність категорій «цінності»,«ціннісні орієнтації», що у соціологічних студіях пов’язуються з розвитком суспільства та культури. Автор виділяє два підходи у соціологічній науці стосовно механізмів перетворення цінностей у ціннісні орієнтації. У контексті першого підходу суспільство за допомогою різних соціальних інститутів впливає на особистість та нав’язує більшість цінностей, які приймаються як свідомо так і несвідомо у процесі соціалізації. У межах другого підходу цінності продукуються не лише суспільством, а й безпосередньо особистістю, тобто сам процес соціалізації розуміється двобічно ‒ як засвоєння норм та цінностей суспільства з одного боку, як процес вироблення цінностей самою особистістю ‒ з іншого. Доведено, що цінності є регулятором суспільних відносин, а ціннісні орієнтації формуються у процесі соціалізаціїіндивідуалізації особистості, де джерелом їх формування є певний смисл, якого особистість надає конкретним цінностям.Ціннісно-смислові орієнтації особистості розуміються як конкретні цінності, які є усвідомленими, прийнятими та такими, що набули смислу для людини у певний період життя; ціннісно-смислові орієнтації є динамічними, можуть змінюватися під впливом різних факторів (соціально-економічних, політичних тощо) та різних подій життя. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет" імені Тараса Шевченка uk_UA
dc.relation.ispartofseries педагогічні науки;
dc.subject суспільство uk_UA
dc.subject цінність uk_UA
dc.subject ціннісні орієнтації uk_UA
dc.subject особистість uk_UA
dc.subject соціологія uk_UA
dc.title Проблема формування ціннісно-смислових орієнтацій особистості у соціологічних вимірах uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account