Abstract:
Дисертацію присвячено вирішенню актуального завдання – розширенню
уявлень про природу і характер філософсько-педагогічних поглядів Абу Насра
Аль-Фарабі, розкриттю їх історичної значимості для педагогіки і визначенню
перспектив подальшого їх розвитку. У роботі проаналізовано історичний період
життя і діяльності Аль-Фарабі, виділені позитивні і негативні соціальноісторичні, політичні та культурні чинники, що вплинули на формування його
світогляду. Встановлено вплив ідей давньогрецьких філософів – Платона і
Арістотеля на формування наукових і педагогічних поглядів Аль-Фарабі.
Розкрито погляди Аль-Фарабі на предмет і зміст природничо-наукової освіти, її
місце в класифікації наук ученого, цілі і завдання, порядок вивчення.
Охарактеризовано основні ідеї Аль-Фарабі в сфері гуманітарних наук і освіти
на основі філософського підходу. Виділено цілі і завдання, необхідний рівень і
зміст гуманітарних знань, вимоги до тих, хто навчається. Виявлено суть
психолого-педагогічних поглядів Аль-Фарабі. Визначено, що в його роботах
розроблялися проблеми розумового, морального, естетичного і фізичного
виховання, показано визначальну роль виховання у формуванні характеру
людини.
Description:
Ал-Самаррай Алаа Хуссейн Малу Філософсько-педагогічні погляди Аль-Фарабі : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня кандидата пед. наук зі спеціальності 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки (011 освітні, педагогічні науки) / Ал-Самаррай Алаа Хуссейн Малу ; ДЗ «Луганський національний університет імені
Тараса Шевченка», МОН України. – Старобільськ, 2020. - 20 с.